Avatar billede rrm Nybegynder
22. marts 2003 - 21:55 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Kabelmodem - Problem med netværkskort

Davs..

Jeg har anskaffet et kabelmodem (webspeed) og når jeg tilslutter den via. ubs porten virker det, men hvordan tilslutter man det via netværkskortet?? Hvis jeg forbinder modemet med netsværkskortet sker der ingenting.
Avatar billede fromsej Praktikant
22. marts 2003 - 22:01 #1
Styresystem?
Er du på nettet via Usb?
Avatar billede superuser Nybegynder
22. marts 2003 - 22:32 #2
har du prøvet at installere din netkort først eler måske køre en konfigurations cd fra din isp ?? eller så kan man køre "hjemme eller mindre kontornetverks- guiden" (hedder den vistnok)
Avatar billede fromsej Praktikant
22. marts 2003 - 22:45 #3
Det er derfor jeg gerne vil vide styresystemet, hvis det er Win98, skal der installeres en driver fra den medfølgende diskette.
Win2K og XP finder selv den rigtige driver.
Avatar billede rrm Nybegynder
22. marts 2003 - 22:48 #4
ok system er win me..
Avatar billede superuser Nybegynder
22. marts 2003 - 22:52 #5
der kan du også køre en eller andens slags wizard men er der ikke nogle drivers med til dit modem? er du sikker på at dit modem virker ?

#Superuser
Avatar billede fromsej Praktikant
22. marts 2003 - 22:53 #6
Fik du ikke en installationsvejledning med?
Det står på side 40 i den.
Du skal bruge installationsdisketten til at installere driveren.
Avatar billede fromsej Praktikant
22. marts 2003 - 22:55 #7
superuser>> Det er ikke nødvendigt at lave dine indlæg som svar, hvis du ikke har det rigtige svar.*S*
Avatar billede fromsej Praktikant
22. marts 2003 - 22:57 #8
Ups, den kunne misforstås, det jeg mener er ikke at du ikke svarer rigtigt, men det er bedst at vente med et svar til løsningen er fundet.*S*
Avatar billede rrm Nybegynder
22. marts 2003 - 23:17 #9
Modemet virker fint når det er tilsluttet ubs porten, det jeg ønsker er at tilslutte den den netværkskortet og så senere en switch så jeg kan dele forbindelsen. Der fulgte en driver med men den var kun til ubs.

Side 40???
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
23. marts 2003 - 02:00 #10
Jeg har, efter MANGE forsøg, endelig fået mit kabelmodem til at kommunikere med mit netkort - og løsningen var hamrende simpel!

Afinstallér USB-driveren til kabelmodemet og afinstallér netkortet.
Sluk computeren og fjern ALLE kabler fra modem til 'puter.
Fjern strømmen helt og aldeles fra modem'et.
Vent en lille halv times tid.
Montér netværkskablet.
smid noget strøm gennem kabelmodemet.
Vent til kabelmodemet har fået kontakt med din udbyder.
Tænd for modemet.
Start computeren...

!NB! I nogle tilfælde er det nok at vente 10min inden man tilslutte kabelmodemet igen - i andre skal der gå to timer :o/ Ved at fjerne strømmen fra modemet i xx antal minutter, "glemmer" det, hvad det sidst har kommunikeret med, og under genstarten leder modemet så efter et nyt medie.
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
23. marts 2003 - 02:02 #11
For god ordens skyld vil jeg lige sige, at jeg nu har prøvet det på syv andre modemer og har en succesrate på 100% ;o)
Avatar billede fromsej Praktikant
23. marts 2003 - 10:50 #12
Har du ikke fået en diskette med driveren til netkortet?
Hvilket netværkskort taler du om?
Lad evt. Aida hjælpe dig med at finde ud af hvad kortet hedder, er du heldig får du også et link til driveren.
http://www.aida32.hu/aida-download.php?bit=32 - info om PC
Hvilket styresystem bruger du?
kreidlerhansens udmærkede vejlednig, kræver at du har den rigtige driver installeret.
Avatar billede rrm Nybegynder
23. marts 2003 - 11:39 #13
Prøver så kreidlerhansen løsning og vender så tilbage...

OSet er Windows Me.
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
23. marts 2003 - 13:45 #14
Problemet skyldes ikke en forkert driver, men at modem'et kløjs i kommunikationsforvirringen og vælger den sidst virkende konfiguration, der lagres i en ROM-kreds, som kun kan nulstilles ved at fjerne strømmen fra modem'et (er ikke sikker på, om det er en ROM-kreds, men princippet er det samme i denne sammenhæng :o)

Hvis netkortet ikke er fremhævet i enhedshåndtering, er der næppe noget galt med driveren - det bør derfor være det første, der bliver tjekket :o)

Jeg havde en del bøvl med at få det til at virke på min maskine (prøvede tre forskellige netkort) og som antydet lykkedes det til sidst - i øvrigt med alle tre netkort ;o)
Jeg VILLE have modem'et til at køre over netkortet, da jeg gerne ville have en ekstra USB-port fri, samt jeg havde MANGE BSoD p.g.s. USB-driveren til modem'et - desuden skal jeg til at have skruet et netværk sammen med et par andre computere, så det er i bedste interesse at få det til at virke :o)
Avatar billede rrm Nybegynder
23. marts 2003 - 15:21 #15
Takker... Så fik jeg endelig computeren på nettet via en switch og netkortet. Når man skal tilslutte endnu en computer er der så en speciel fremgangsmåde for det?? Har prøvet at forbinde den anden computer med switchen, men her kan jeg ikke komme på nettet...
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
23. marts 2003 - 18:58 #16
Det kræver bl.a. at du får oprettet yderligere end IP-adresse hos din udbyder - har ikke fået rodet med det herhjemme endnu :o)
Avatar billede rrm Nybegynder
23. marts 2003 - 22:57 #17
ok...
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
24. marts 2003 - 00:45 #18
Takker for points :o) *weeeeeeeee*