Avatar billede tbagge Nybegynder
22. marts 2003 - 19:33 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Tilbehør til ASUS Bundkort

Jeg har lige købt et nyt bundkort ASUS P4PE og der er 3 ting som jeg ikke ved hvad er og skal bruges til:
1 IEE 1394 kontroller
1 S/PDIF out
1 RJ-45 port

Er der nogen der kender dette bundkort, så skriv venligst tilbage
Avatar billede riversen Nybegynder
22. marts 2003 - 19:34 #1
rj45 port er jo til netværk...1394 er vist noget firewire
Avatar billede hub Nybegynder
22. marts 2003 - 19:38 #2
S/PDIF er til noget digital lyd output
Avatar billede hottadpole Nybegynder
22. marts 2003 - 20:19 #3
Har et magen til. RJ-45 er til det indbyggede Broadcom netværkskort og kan f. eks bruges til ADSL og kabelmodem. 1394 controlleren er Firewire hvilket f. eks. er til netværk eller tilslutning af videokamera. SPDif er en digital surround sound udgang hvilket kræver en løs dekoder i den anden ende. Et tip vil jeg gerne videregive ang. ram hastighed. I bios under ramhastighed er den som standard sat til auto hvilket i mit tilfælde er lig med 100 MHz. For at kunne udnytte mine pc-2700 blokke optimalt skulle jeg manuelt sætte hastigheden. Hvis du er i tvivl om din ramhastighed kan SiSoft Sandra foetælle noget omkring dette. Findes på http://www.download.com
Avatar billede tbagge Nybegynder
23. marts 2003 - 13:28 #4
I min bios står den også til auto, men hvad kigger jeg under, når jeg går ind i SISoft Sandra ? Jeg har flg. muligheder i bios:
Auto, 266,355,333 hvad skal jeg vælge ?

Tak for hjælpen
Avatar billede hottadpole Nybegynder
23. marts 2003 - 13:50 #5
Det er under mainboard/logical chipser memory. Hvis du har pc.2100 ram er den korrekte indstilling 266 MHz, med pc-2700 ram er det 333 Mhz.
Avatar billede hottadpole Nybegynder
23. marts 2003 - 13:51 #6
chipser skulle have været chipset. :)