Avatar billede jesspedersen Nybegynder
22. marts 2003 - 17:52 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Pinnacle DC10+ eller Studio Movie Box USB

Jeg er kommet lidt i tvivl.

Jeg skal bruge et kort eller andet til at få lagt god video kvalitet fra DVD, video, TV og en selector box ind på computeren.

Men hvad skal jeg vælge?

Jeg har set på DC10+, som jeg forøvrigt også fik anbefalet at købe. Men nu har jeg set et nyt produkt fra pinnacle. -Studio Movie Box USB.

Nogen der har nogle gode forslag, og hvorfor man skulle vælge det pågældende?

Tak.
Avatar billede henninga Novice
22. marts 2003 - 23:44 #1
DC10+ kører din video ind i MJPEG kvalitet med det bedste som 3:1 og ellers op til 100:1. MJPEG er den bedste kvalitet du kan få, men kræver også mest af din PC. PAL/SECAM/NTSC. Ingen DV FireWire.
Movie Box USB kører din video ind som MPEG1 eller MPEG2 og via USB. Hvis du vælger en Movie BoxDV har du også FireWire interface. PAL/SECAM - ingen NTSC.

Hvis du mener kvalitet er det vigtigste skal du vælge DC10+, men MovieBox er lettere at anvende. Vil du have bedre kvalitet kan du, for 1000,- kr mere, få et Studio Deluxe. Det har analoge ind og udgange og FireWire og komprimerer din video til DV kvalitet, som ikke kræver så meget computerkraft som MJPEG og giver en meget bedre kvalitet end MPEG.

Du skal osse tænke på, at video fylder meget. DV fylder ca. 216MB/minut. MPEG fylder 10-20MB/minut og MJPEG fylder fra 612MB/minut til 18MB/minut.

HenningA
Avatar billede w13 Novice
23. marts 2003 - 18:51 #2
du kan ikke bruge DC10+ da det er til firewire. MEN køb et analog kort fra pinnacle (har det selv) Det koster ca. 300kr.
Avatar billede jesspedersen Nybegynder
24. marts 2003 - 10:30 #3
henninga. Skriv lige igen, så kan jeg give dig de 60 point for dit svar.
Avatar billede henninga Novice
24. marts 2003 - 15:19 #4
Ja men det gør jeg da lige - takker
HenningA
Avatar billede henninga Novice
24. marts 2003 - 21:00 #5
>W13 du skal vist lige læse lidt mere om DC10+ - bob bob
HenningA
Avatar billede jesspedersen Nybegynder
24. marts 2003 - 22:38 #6
Ja det var også det jeg mente. DC10+ er sgu da ANALOG all the way!