Avatar billede cemi0 Nybegynder
22. marts 2003 - 17:42 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Adgang nægtet til anden computer...

Jeg har et net værk mellem 3 computer. Comp1, Comp2, comp3
comp1 og 2 kan ikke gå ind på hinanden, de kan godt finde hinanden, men når man vil login så står der..

\\Comp1 er ikke tilgængelig.

Logonfejl: Brugeren har ikke fået lov til at anvende den forespurgte logontype på denne computer.

- Hvad kan det være?

Comp1, og 2 køre begge med Windows 2000, og der er adgangskoder på begge computere, og dem skriver jeg selvf. når jeg vil have adgang til den anden computer men kan stadig ikke få det..

//cemi0
Avatar billede exnatteravnen Nybegynder
22. marts 2003 - 18:00 #1
Hej cemi0
du skal have "Fil-og udskriftsdeling" + "klientprogram til microsoft-netværk" kørende på alle 3 computere ..findes under "egenskaber for Lan" ..derudover skal du aktivere deling af de enkelte mapper..det kan du gøre ved at ..højerklik på den mappe du vil have at den enkelte computere skal dele med de andre computere i netværket ..vælg deling og sikkerhed ..sæt flueben i "del denne mappe på nætværket"
MVH ExNatteRavnen
Avatar billede cemi0 Nybegynder
22. marts 2003 - 18:16 #2
har jeg gjort.. og var det også før, og det hjælper ikke noget.. men jeg har vist leget lidt med bruger/gæst i Administrationen, måske er noget gået helt galt der
Avatar billede exnatteravnen Nybegynder
22. marts 2003 - 19:15 #3
har du evt. fået slået nogle "tjenester" fra i administration eller ?
Avatar billede cemi0 Nybegynder
22. marts 2003 - 20:12 #4
kunne meget vel tænkes...
Avatar billede exnatteravnen Nybegynder
22. marts 2003 - 21:08 #5
Under "tjenester og programmer" i "computeradministration" ..vælger du  "tjenester" der kan du se hvilke tjenester der køre og hvilke der er deaktiveret samt en lille beskrivelse af hvad den enkelte tjeneste laver
Avatar billede cemi0 Nybegynder
22. marts 2003 - 22:34 #6
tror det er det med brugerne jeg har lavet lort i .. under shares har jo også fjernet IPC$ og ADMIN$ - betyder det noget, det er vist sket ved en fejl..
Avatar billede exnatteravnen Nybegynder
22. marts 2003 - 23:02 #7
Puhha ..jeg tror jeg må være dig svar skyldig for her bevæger vi os ud i noget jeg ikke har så meget styr på ..men umiddelbart vil jeg tro det godt kan have indflydelse ..men er som sagt ikke 100% sikker  :(
Avatar billede net-base.dk Nybegynder
23. marts 2003 - 22:34 #8
Det burde ikke have noget at sige... Da IPC$ bruges at 9x og ME maskiner til at få adgang. og Admin$ bruges af din lokale Administrator fra et domain. man da du ikke kører med domain så har admin$ ikke noget at sige... og den anden heller ikke...
Avatar billede cemi0 Nybegynder
24. marts 2003 - 21:11 #9
Det kunne ikke laves, jeg formaterede lortet og det kørte igen, tror jeg havde fuckked bruger profilerne op, men så har jeg jo også lært noget i dag :)

Tak for hjælpen!