Avatar billede Dribble Nybegynder
22. marts 2003 - 15:21 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Win2K og win98 i netværk !!!1

Hey.

har lidt probs, håber i kunne hjælpe mig lidt med.

maskine 1:

Desktop på win2K, med 2 netkort i....et til Stofanet og et til netværket.

Maskine 2:

Labtop på win98 med PCMCIA netkort i

hvordan får jeg disse 2 computer til at snakke sammen !!!

lige pt. har jeg connectet dem fra netkort til netkort med et krydset kabel, men de kan ikke se hianden.

jeg kan pinge maskine 2 fra maskine nummer 1, men ikke omvendt ?

jeg skal bare have de 2 maskiner til at snakker sammen, labtoppen behøver ikke komme på nettet.

på forhånd tak
Avatar billede domino191 Nybegynder
22. marts 2003 - 15:26 #1
Hvis du har en firewall på maskine 1, så kan det være den der er årsagen. Prøv at slå den fra, og se om det hjælper. Ellers ved jeg det ikke. :-)
Avatar billede Dribble Nybegynder
22. marts 2003 - 15:28 #2
det er ikke det.
Avatar billede jammerlab Nybegynder
22. marts 2003 - 15:31 #3
For det 1. skal du sikkre dig begge computere har samme NET opsætniger... sammen arbejdsgruppe osv :)
Avatar billede fromsej Praktikant
22. marts 2003 - 15:36 #4
http://www.eksperten.dk/konto.phtml?sort=&order=desc&start=50&catid=0&q=&navn=&option=22

De øverste spørgsmål, løste mit tilsvarende problem.*S*
Avatar billede jammerlab Nybegynder
22. marts 2003 - 15:45 #5
eh?
Avatar billede fromsej Praktikant
22. marts 2003 - 15:49 #6
Du kan kigge i de 5 øverste spørgsmål på listen nederst på siden.
Det er nøjagtig samme problem.
Avatar billede Dribble Nybegynder
22. marts 2003 - 15:50 #7
jeg er ikke helt med nu :(
Avatar billede fromsej Praktikant
22. marts 2003 - 15:55 #8
Avatar billede fromsej Praktikant
03. april 2003 - 18:45 #9
Tak for points.*S*
Kunne du bruge det til noget?