Avatar billede benjams69 Nybegynder
21. marts 2003 - 23:51 Der er 11 kommentarer og
3 løsninger

MAYDAY!!! Driver til Realtek ethernet kort......

Jeg står her og mangler en driver til et Realtek Ethernet kort af typen RTL8029(AS)PCI Ethernet adapter...
Jeg kan ikke finde nogen driver nogen steder!
Jeg ved godt at det er en olding af et kort, men der er nu det eneste jeg har :D

HASTER!

P-ilsner Benjams69
Avatar billede Slettet bruger
21. marts 2003 - 23:53 #1
Avatar billede donlon Novice
21. marts 2003 - 23:54 #2
Avatar billede benjams69 Nybegynder
22. marts 2003 - 00:04 #3
Tak for de hurtige svar, men jeg glemte lige at nævne at driveren skulle være til XP - er det bare mig, eller findes den ikke på deres side?!
Avatar billede donlon Novice
22. marts 2003 - 00:07 #4
Prøv den til Win 2000, den virker næsten helt sikkert
Avatar billede donlon Novice
22. marts 2003 - 00:17 #5
Hvis WinXP "brokker" sig med et eller andet med "denne driver er ikke ...." så bare prøv at installerer den alligevel, jeg er næsten 100 på at den vil virke
Avatar billede benjams69 Nybegynder
22. marts 2003 - 00:18 #6
Har prøvet - virker ikke.....
Den mener at den some er standart er den bedste - men den virker bar ikke!
Avatar billede donlon Novice
22. marts 2003 - 00:22 #7
Hmmm ...selv om den mener at standard er bedst, har du så prøvet at bruge den anden driver (den til Win2000) ??
Avatar billede donlon Novice
22. marts 2003 - 00:38 #8
Du burde måske "skodde" det netkort og købe et nyt, prøv www.edbpriser.dk og kig under netværk/netkort/realtek, de har et 10/100 Mb (Fast Ethernet RT8139C) til 68 Kr .... det er sq da billigt og det kører pissegodt, jeg har det selv i min FTP Server.
Avatar billede aovergaard Nybegynder
22. marts 2003 - 02:32 #9
Jeg har en zippet fil med realtech som skulle dække alle, jeg kan desværre ikke huske hvor jeg har fundet den men har du en mailadr. kan jeg prøve at sende den til dig.
Avatar billede dios Nybegynder
22. marts 2003 - 08:17 #10
har du prøvet her? http://www.driverguide.com/
Avatar billede Slettet bruger
22. marts 2003 - 11:53 #11
xp har driveren indbygget - hvis xp ikke finder den må dit kort enten være et andet eller være defekt
Avatar billede benjams69 Nybegynder
25. marts 2003 - 09:38 #12
Hey alle sammen, og tak for de svar der nu engang er kommet! Der var ikke noget galt med driveren, det viste sig at være PCI-bussen som ikke kunne finde ud af at netkortet sad i den øverste port - kortet skulle bare flyttes!!!
Jeg har haft problemer af samme slags før, men havde bare "glemt" det :D
Avatar billede benjams69 Nybegynder
25. marts 2003 - 09:38 #13
Men tak endnu en gang for svarene
Avatar billede aovergaard Nybegynder
25. marts 2003 - 13:03 #14
takker for point:)
Surt med sådan en dum fejl