Avatar billede r9 Nybegynder
21. marts 2003 - 23:03 Der er 6 kommentarer og
3 løsninger

Oracle Tools

Jeg søget et GUI værktøj til at oprette databaser og tabeller i oracle8i?

Findes der ikke 3.parts værktøjer som kan løse dette?

(Jeg ønsker IKKE en database-browser ala TOAD)
Avatar billede egonspock Seniormester
21. marts 2003 - 23:16 #1
Quest software har da ellers mange andre gode sager ;-) Har du tænkt på http://www.quest.com/qdesigner/index.asp for eksempel?
Avatar billede r9 Nybegynder
21. marts 2003 - 23:20 #2
har du personlig erfaring med qdesigner?
Avatar billede egonspock Seniormester
21. marts 2003 - 23:47 #3
Nej, desværre ikke, ellers havde jeg givet dig det som svar. Jeg bruger kun Toad en gang i mellem og er faktisk meget glad for det, men du kan da downloade en demo og relativt hurtigt finde ud af om det er det du leder efter.
Avatar billede teepee Nybegynder
22. marts 2003 - 11:32 #4
Hvad med Oracle Designer? Eller ER/WIN
Avatar billede olet Nybegynder
25. marts 2003 - 10:42 #5
Du kan overveje at bruge Microsoft InterDev til formålet - der er en database wizard, som kan lave tabeller, kolonner og relationer a la ErWin, blot lidt mere simpelt via ADO.
Avatar billede albeck Nybegynder
28. marts 2003 - 07:41 #6
PL/SQL Developer er et herligt værktøj
Avatar billede larildsen Nybegynder
02. april 2003 - 13:23 #7
Hmmmmm.....
Hvis men endelig vil anvende GUI, hvad er der så galt med DBCA (Database Creatin Assistent) der følger med Oracle, denne kan oprette næste helt pæne instanser. Oracle 9i's enterprise manager console i 9i, er et fornuftigt værktøj til administration, hvis man endelig vil anvende GUI
Avatar billede winthereik Nybegynder
10. april 2003 - 12:37 #8
Jeg bruger også PL/SQL Developer i mit daglige arbejde med ORACLE, og det er altså et skidegodt GUI værktøj til både administration og udvikling.(www.allroundautomations.com)
Avatar billede winthereik Nybegynder
10. april 2003 - 12:43 #9
Hovsa, jeg havde overset det med -TOAD, men så kan jeg varmt anbefale
ER-Studio, hvor du tegner dine relationer i et diagram, og så får du dannet et createscript ud fra diagrammet, og du kan frit vælge db-platform og version, samt reverse engineere en database (lækkert..)
Det er ret dyrt men du kan hente en evaluation version (www.embarcadero.com/products/erstudio)