Avatar billede imay Nybegynder
21. marts 2003 - 19:29 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Pornoproblem :)

Min søn har været på nettet, og har været i kontakt med nogle pornosider. Siden er de dukket op, når jeg starter IE, dog ikke hver gang. Jeg har været i "regedit", og kan ikke finde mere der, men det dukker stadig op.

Jeg er koblet op via LAN, og har også en firewall (Sygate), men kan ikke genneskue, hvordan jeg løser dette. Jeg har også prøvet  at sætte min internetsikkerhed op på høj, men det har heller ikke gjort nogen forskel.
Avatar billede bufferzone Praktikant
21. marts 2003 - 19:30 #1
Download ad aware fra www.lavasoftusa.com, installer, opdater og scann. Den fjerner sikkert  skittet
Avatar billede exnatteravnen Nybegynder
21. marts 2003 - 19:47 #2
Hek Imay

Jeg blev selv ramt af en JS.Exception.Exploit (Trojansk hest) forleden :)) ..jeg slettede efterfølgende alle cookies og alle midlertidige internetfiler og var en tur i regedit ..derefter scannede jeg alle filer med NAV og fandt 2 infectede filer ..dem slettede jeg og scannede igen uden uden at den denne gang fandt noget ..og jeg har ikke haft det mindste problem siden ..har du ikke en antivirus scanner kan du onlinescanne fra
http://www.pandasoftware.com/
http://housecall.trendmicro.com/
http://scan.sygate.com/
MVH ExNatteRavnen
Avatar billede imay Nybegynder
21. marts 2003 - 19:57 #3
Hej x-Natteravn - jeg har både firewall og anti-virus, min standard-sikkerhed er over middel, og jeg har slettet alle cookies, uden at det virkede.

Men tak for svar
Avatar billede imay Nybegynder
21. marts 2003 - 19:58 #4
Hej Bufferzone - det program fandt i hvert tilfælde 23 filer, som jeg ikke selv havde fundet i "regedit" - håber, det har løst problemet endeligt - der var tale om en "dialer"-fil. Tak for hjælpen
Avatar billede bufferzone Praktikant
21. marts 2003 - 20:03 #5
velbekommen og takker, husk at holde alt dit "sikkerhedsudstyr" opdateret
Avatar billede exnatteravnen Nybegynder
21. marts 2003 - 22:02 #6
Bufferzone ..men så må jeg vil osse lige en tur ind på http://www.lavasoftusa.com/ ..bare for en sikkerheds skyld ;)
Avatar billede exnatteravnen Nybegynder
21. marts 2003 - 22:04 #7
Kunne for iøvrigt godt lide denne sætning "Min søn har været på nettet, og har været i kontakt med nogle pornosider" :))
Avatar billede imay Nybegynder
22. marts 2003 - 11:12 #8
:)))