Avatar billede cpp__ Nybegynder
21. marts 2003 - 13:35 Der er 5 kommentarer

DVD

Jeg vil til at skaffe mig en DVD, men jeg ved ikke om jeg skal købe en til min PC eller en jeg sætter til TV'et.
Jeg har TV-out på mit grafik kort.
hvis jeg ser en film fra min PC vil den så være dårligere kvalitet end hvis jeg havde købt en DVD jeg kunne sætte til tv'et?
Avatar billede donwang Nybegynder
21. marts 2003 - 13:41 #1
Kommer an på om du har et ordenligt tv-out!
Avatar billede cpp__ Nybegynder
21. marts 2003 - 13:44 #2
det har jeg
Avatar billede cpp__ Nybegynder
21. marts 2003 - 13:44 #3
hvilken DVD vil du foreslå mig at købe?
Avatar billede jensendk Nybegynder
21. marts 2003 - 13:52 #4
Jeg ville købe en NAD 532T Suverent billede,  Lyd i særklasse.. Hamrende god maskine...
Avatar billede svarrenabe Nybegynder
21. marts 2003 - 14:00 #5
Hvis det er kvaliteten af den viste film + dens lyd der betyder noget for dig så er det op til din hardware på PCen om det vil være kvalitetsforringende at se DVDer herfra, der er dog også andre ting at overveje:
Vil du have mulighed for at lave sikkerhedskopier af dine DVDer og vil du gerne kunne bruge DVDer med software på så er det jo klart et drev til PCen du skal have.
Hvis man køber en DVD afspiller til at koble til fjernsynet er man fri for at have computeren tændt når man skal se DVD film, og det bliver nemmere for eventuelt mindre teknisk begavede hustandsmedlemmer at sætte en DVD på og trykke play.
Da et DVD drev til PCen koster under en plovmand, ville jeg personligt vælge at invistere i begge dele, da man efter min mening vil få bedre billed/lykvallitet uden at skulle trække det hele igennem PCens grafikkort/lydkort, uanset hvor godt det så end er.
Og muligheden for at lave digitale bacups af DVDer på PCen trækker jo i den anden retning.