Avatar billede raivia Nybegynder
21. marts 2003 - 09:03 Der er 6 kommentarer

Abit KG7 Lite + XP1900 (igen)

Jeg har et Abit KG7-Lite bundkort med en 1,4 Ghz Athlon processor + Silent Viking.
Det kører klippestabilt, men når jeg prøver med en XP1900 processor i, så bliver skidtet mega ustabilt...
Den fryser efter kort tid i Windows, programmer og spil.

Jeg har ikke brugt kølepasta, men tror dog ikke det er temperaturen - processoren bliver max 55-60 grader inde i bios.

Jeg har tjekket, at processoren får den rette vcore - 1.75, og desuden har jeg prøvet at skrue hardware acceleration ned til et minimum, hvilket dog ikke hjalp.

Mit tidligere stillede spørgsmål kan ses her:
http://www.eksperten.dk/spm/329465
Avatar billede amd Nybegynder
21. marts 2003 - 10:18 #1
Du skal for guds skyld bruge kølerpasta !!!!!!
Hvis den bliver 55-60 grader når du er i BIOS bliver den meget varmere når du kommer ind i windows... og hvis du så samtidig laver noget, der kræver noget så er jeg ret sikker på den bliver meget varm!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Den køler er OK til CPUen, men skaf dig noget kølerpasta !
Avatar billede amd Nybegynder
21. marts 2003 - 11:56 #2
Prøv evt et hardware monitor program og se hvor varm PCen er når windåze kører
Avatar billede raivia Nybegynder
21. marts 2003 - 12:25 #3
Det må jeg lige prøve :-D
Tjekker dog altid temperaturen lige efter computeren er frosset, og jeg har genstartet. Så tror nu ikke den bliver meget varmere end de 60 grader.
Avatar billede raivia Nybegynder
21. marts 2003 - 16:37 #4
Lige nu er min processor 47 grader varm i Windows
Systemtemperaturen er 34 grader.
Stadigvæk uden kølepasta.
Avatar billede jordandk Nybegynder
22. marts 2003 - 12:54 #5
Har du så prøvet at give den noget mere VCore, Selv om du siger den står korrekt er det ikke sikkert den bedste løsning! Og som AMD siger, husk kølepasta, så der er noget mellem processor og køler...

Mvh Jordan
Avatar billede raivia Nybegynder
22. marts 2003 - 17:33 #6
Ja, jeg har prøvet at give processoren 1.775 v istedet for 1.75 - det hjalp ikke en fjer på stabiliteten.