Avatar billede flemmingc Praktikant
20. marts 2003 - 13:41 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Tapestreamer

Vores gamle tapestreamer er død!

Vores fast IT-leverandør vil have en halv arm for en ny.

Fandt derfor selv et par gode tilbud på edbpriser.dk

Burde jeg, som en smule IT-handyman, selv kunne installere en ny tapestreamer og få den til at fungere sammen med vores software?

... giv et bud

:-)
Avatar billede scb Praktikant
20. marts 2003 - 17:32 #1
Gl.model?
Ny Model?
Software?
Avatar billede evildon Nybegynder
21. marts 2003 - 02:56 #2
Det er nok ikke noget problem at installere selve drevet. Hvis det er et eller andet speceilt software kan der være problemer med at finde en driver til programmet. Hvis det nye drev er noget i stil med den gamle drev (Dat -> Dat eller DLT -> DLT) kan jeg heller ikke se at det er noget problem. Men for at give dig den bedste rågivning er det nok en god idé at kende, som scb siger, hvad modeller det drever sig om og hvad software det er. Husk også om det er SCSI drev eller IDE.
Avatar billede flemmingc Praktikant
21. marts 2003 - 10:07 #3
Den gamle model var en "HP Surestore Tape 6000" og er tilsluttet via SCSI

Software er "Seagate Backup Exec for WinNT, ver. 7.12"

Den nye model jeg tænker på hedder "TapeStor Travan 40    External / 20-40GB" og tilsluttes med USB2.0

Hvad er iøvrigt forskellen på USB og USB2.0?
Avatar billede scb Praktikant
21. marts 2003 - 10:37 #4
Forskellen på USB og USB2.0?  USB2.0 er hurtiger, ellers ingen forskel.
Da den ny er USB burde der ikke være problemer, du skal bare fjerne den gamle back-up først.
-SCB
Avatar billede flemmingc Praktikant
02. maj 2011 - 15:27 #5
Denne - tussegamle - tråd lukkes.
Avatar billede flemmingc Praktikant
02. maj 2011 - 15:27 #6
Denne - tussegamle - tråd lukkes.
Avatar billede flemmingc Praktikant
02. maj 2011 - 15:28 #7
Denne - tussegamle - tråd lukkes.
Avatar billede flemmingc Praktikant
02. maj 2011 - 15:28 #8
Denne - tussegamle - tråd lukkes.
Avatar billede flemmingc Praktikant
02. maj 2011 - 15:28 #9
Denne - tussegamle - tråd lukkes.