Avatar billede søren-jon Nybegynder
12. november 2000 - 23:22 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Norton Ghost og opstartsCD

hello folks
Jeg har lavet et super bootsystem til genetablering af styresystemer for dummies, desværre er jeg nok lidt af en dummie, for jeg kan ikke få min selvkreerede batch til at virke (se nederst)
situationen er den at jeg har 1 HD med 3 partitioner. 1CD med partition 1(primær) på som skal starte op og loade et ghost ned på partition 1.
Nogen hajer der kan fortælle mig hvad jeg gør galt?

min batc ser ud som flg.
ghost.exe -clone,mode=pload,dst=1:1,src=%cdrom%:\\backup.gho -sure
Jeg har selvfølgelig prøvet bare at skrive stien direkte, men ligemeget hjælper det!
Avatar billede jakoba Nybegynder
12. november 2000 - 23:42 #1
Teori:

Iløbet af opstarten initieres og bruges der en hel masse programmer, som fx memory management der kræver åbning af og skrivning i filer på harddisken.

Når du så prøver at skrive et diskimage ned oveni det sker der ubehagelige ting og sager.

mvh JakobA
Avatar billede søren-jon Nybegynder
13. november 2000 - 01:28 #2
Hmmm kommer tid kommer råd!
Jeg fandt ud af at det var en sølle parameter der manglede:
ghost/clone,mode=pload,dst=1:1,src=%cdrom%:\\backup.gho:1 -sure
Sååååå det!
Faktisk behøver man ikke andet end Ghost.exe til at både loade & Dupe ghosts
Avatar billede søren-jon Nybegynder
13. november 2000 - 01:29 #3
P.s.
Jeg har lavet et ramdrive med alle de vigtige filer så de er på plads!