Avatar billede Slettet bruger
19. marts 2003 - 12:45 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

SQL og phpmyadmin på min IIS server - Hvordan?

Hey

Jeg søger en god dansk vejledning til hvordan man sætter SQL og phpmyadmin på min iis server?

/Bri@n
Avatar billede soth Nybegynder
19. marts 2003 - 13:11 #1
Hej Brian
Jeg formoder du mener mysql siden du snakker om phpmyadmin. Er der instlleret php-extension på din IIS for det er jo nødvendigt for at køre phpmyadmin?

Her er et link til at installere mysql på Windows 95/98/NT/2000/XP:
http://www.webcafe.dk/artikler/databaser/installermysql/

Her er et link til at installere phpmyadmin på Windows:
http://www.webcafe.dk/artikler/databaser/phpmyadmin/

Her er et link til at installere php4 på Windows:
http://www.webcafe.dk/artikler/php/installerphp4/

Jeg håber det var det du havde brug for. ;)
Avatar billede soth Nybegynder
20. marts 2003 - 10:50 #2
Hej Brian

Var det svar nok? ;)
Avatar billede Slettet bruger
20. marts 2003 - 11:00 #3
kigger lige på det nu. Har været lidt ophængt med en masse lektier :-(
Avatar billede soth Nybegynder
20. marts 2003 - 11:03 #4
Ja den slags skal jo også passes. :)
Men det er nemme guides på dansk, så det burde være det du er ude efter.
Avatar billede Slettet bruger
20. marts 2003 - 11:19 #5
soth > Du har jo sende nogle link til hvordan man installer det på en Apache server og jeg bruger IIS på min bærbar. Sååå det kan jeg ikke bruge!
Avatar billede Slettet bruger
24. marts 2003 - 22:15 #6
lukker og slukker
Avatar billede zeb Nybegynder
24. april 2003 - 15:11 #7
hansen.dk> soth har faktisk leveret nøjagtigt det du forspurgte - installation af PHP og MySQL på Windows/IIS. Men hvis du ikke synes han har været til hjælp så skod ham da bare... Men så hjælper han sgu nok ikke igen...
nuf said
Avatar billede Slettet bruger
24. april 2003 - 17:13 #8
Alle de aktiker som har har skrivet er for Apache Webserver! Her er hvad der står i starten af det første link:

MySQL-databasen er, sammen med PHP og Apache webserveren, en meget slagkraftig kombination, så jeg anbefaler at du installerer PHP og Apache webserveren hvis du ikke allerede har gjort det.