Avatar billede nimmer Nybegynder
19. marts 2003 - 09:21 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Backup Plan...

Hvordan skal en fornuftig backup plan skal se ud.

I dag kører vi med 10 bånd (på backup Exec), et sæt til de lige uger og et sæt til ulige. Det begrænser jo kraftigt hvor lang tid tilbage man kan finde ting. :0(

Jeg skal jo sikkert havde købet nogle flere bånd eller hva ?
Avatar billede jensendk Nybegynder
19. marts 2003 - 09:29 #1
4 ugedage mandag til fredag.
5 fredagsbånd, til hver fredag i måneden
6 månedsbånd 1 til hver måned, så kan I gå 6 mdr tilbage..
Avatar billede jensendk Nybegynder
19. marts 2003 - 09:30 #2
Eventuelt kan man udvidde med 2 * 4 ugedage  elelr flere måndesbånd..

hav altid et i reserve, gerne 2..
Avatar billede nimmer Nybegynder
19. marts 2003 - 09:34 #3
Kan godt være jeg er helt lost, men hvornår har man gang i Månedsbåndene?
Avatar billede mandrake666 Nybegynder
19. marts 2003 - 11:41 #4
Hvad med:
- mandag til torsdag. (4 bånd)
- fredag, hvis ikke sidste fredag i måneden. (5 bånd)
- måned, hvis sidste fredag i måneden, men ikke december. (11 bånd)
- År, hvis sidste fredag i måneden i december. (10 bånd)

Så skulle i kunne finde data frem, med rimelig sansynlighed,
husk dog at tjekke backup'en med mellem rum, for fejl (test restore).
Avatar billede serverservice Praktikant
19. marts 2003 - 13:11 #5
hvad med backuptype full/incremental/differential?Har du tænkt på det
Avatar billede nimmer Nybegynder
19. marts 2003 - 13:15 #6
Der er vel ikke noget i vejen for at kører fuld hver gang, når der er plads nok...
Avatar billede serverservice Praktikant
19. marts 2003 - 13:23 #7
ja, men det ville give dig mere båndplads.op til dig
Avatar billede mandrake666 Nybegynder
19. marts 2003 - 14:25 #8
dannyboyd, hvis man bruger incremental/differential backup, så er man afhængig af at der er mere end et bånd der er godt, eller at flere backups er gået godt.
Avatar billede serverservice Praktikant
19. marts 2003 - 14:32 #9
>Mandrake ja og nej. Ja hvis man kun bruger full og derefter incremental backup
Man bør tage en full backup jævnligt f.x. en gang om ugen. og supplere med differential som tager alle ændringer siden sidste full bck. Det vil da spare en del backupplads i forh. til bare at bruge full - altid.