Avatar billede tida Juniormester
18. marts 2003 - 23:13 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Installering af grafikkort

Er igang med at installere grafikkort på ny pc.
Styresytstemet er XP. Når jeg installere softwaren kommer XP med fejlmeddelelse om at driver ikke er kompatibel med winXP og at produktet skal bære windows logoet, kontakt hardware forhandler o.lign.
Jeg mener, det hele er jo leveret af forhandleren....hvad betyder der egentlig, bør jeg afholde mig fra at installere...nogle gode råd ?
Avatar billede kfz Nybegynder
18. marts 2003 - 23:16 #1
bare tryk på "fortsæt alligevel"
det betyder bare at microsoft ikke har testet og godkendt driveren, det har sjældent den store betydning da hardwareproducenterne selv bruger meget tid på et teste deres drivere
Avatar billede stefan_jensen Nybegynder
18. marts 2003 - 23:17 #2
Det siger WinXP ved det meste nye hardware... Du skal bare vælge at installere alligevel
Avatar billede hottadpole Nybegynder
18. marts 2003 - 23:20 #3
I princippet skal man holde sig fra drivere der ikke er certificerede af Microsoft, men med den fart der kommer drivere er det ikke altid muligt. Du kan som regel regne med at XP skaber et systemgendannelsespunkt inden en driver installation ellers kan du selv lave et af slagsen så du altid kan komme tilbage til et punkt umiddelbart før installationen. Personligt ville jeg stille op hos forhandleren og kræve en maskine med samme ydelse som den købte hvor ALLE drivere har været igennem WHQL. I modsat fald er salget sket imod bedre vidende (fra forhandleren) og vil kunne ophæves. Prøv at sige noget i retning af "solgt på falske forudsætninger" og se ekspedienten blive bleg. :)
Avatar billede tumben Novice
18. marts 2003 - 23:25 #4
det kommer an på..hvis det er et godt kendt grafikkort..som du lige har købt...så har de nok ofret lidt tid på at lave en ordentlig XP driver...men det er nu altid godt at gå på grafikkortets hjemmeside for at downloade den seneste xp (certificerede) driver....hvis det derimod er et "birger1000" grafikkort så ville jeg betænke mig ved at installere det...xp er ikkke jordens mest stabile mht dårlige drivere..
det bedste er at lade windows selv installere den driver den gerne vil..og så DEREFTER at lade windowsupdate se om der er en nyere driver
(dvs lad din grafikkortCD ligge påskrivebordet, mm den ikke er strengt nødvendig)
Avatar billede tida Juniormester
18. marts 2003 - 23:41 #5
Det er et Geforce 4 grafik kort.
Har installeret nu på trods af fejlmeddelelse, men en driller stadig

nVidia WDM Video Capture (universal)...her får jeg en fejlkode 10 ?
Avatar billede tumben Novice
19. marts 2003 - 00:15 #6
...mit rådvil være ..afinstaller alt grafikkortssoftwaren....genstart.....afinstaller hardwaren...genstart...så lad windows selv finde driveren på xp cdrommen....gå derefter på windowupdate..og se om der ikke er en opdateret driver....
HVIS det så kører godt....så lad det være ...eller hent den seneste driver på nvideas homepage...det er version 40.09 mener jeg...den virkede fint på en xp jeg installerde igår
Avatar billede tumben Novice
19. marts 2003 - 00:17 #7
dvs ..afinstaller hardwaren ..under system..derefter genstart..
Avatar billede harsom Nybegynder
19. marts 2003 - 12:37 #8
Jeg får også samme fejl....og jeg har hidtil ikke kunne gøre noget...uanset hvilken driver-version jeg prøvede....Jeg har GF4 Asus 8420 deluxe....Der sker ikke noget ved at har den fejl...ok det forhindrer, at man ikke kan tage video-in, ellers ingen problemer....Skriv hvis du finder ud af noget andet.....PS hvad har du af bund- og grafikkort??????
Avatar billede tida Juniormester
19. marts 2003 - 12:55 #9
Pc'ens data er følgende

Det er en AthlonXP 2000+

512 MD DDR RAM
80 GB harddisk 7200 RPM
Coolermaster lownoise Kobber base
Geforce 4 TI4200 128 MB DDR TV-Out
3.5" Alps diskettedrev
Miditower 2N 300Watt lownoise
17" Axis Monitor 0,27 dot
2N Mulitmedia tastatur PS/2
DVD drev 16xDVD 48xCD-ROM
CD-RW 48/12/48 med software
AC-97 lydkort onboard
2N 600W 2.1 subwoofersæt
Logitec S48 scroll mus
USB indtag i front på kabinet
DCS musemåtte
10/100 Mbit netkort
Avatar billede stefan_jensen Nybegynder
19. marts 2003 - 13:45 #10
Du skal have en anden musemåtte... det er fordi DCS musemåtterne har et kompatilitets problem med "Geforce 4 TI4200 128 MB DDR TV-Out"

:D
Avatar billede stefan_jensen Nybegynder
27. maj 2003 - 14:48 #11
Hey hvorfer afviserm du mit svar?
Avatar billede harsom Nybegynder
28. maj 2003 - 00:37 #12
Fandt du ud af hvordan, man slipper for CODE 10 ERROR????????????????
Avatar billede tida Juniormester
28. maj 2003 - 09:00 #13
rolig nu....jeg afviser ikke nogen...for god orden skyld har jeg lukket spørgsmålet ved at acceptere det svar som faldt hurtigst, og som viste sig at holde stik, det er min ret som udbyder.

og harsom...PC'en har fungeret fint på trods af en fejlkode 10, så den har jeg ikke brugt mere krudt på.

Tak for indlæggene
Avatar billede kfz Nybegynder
28. maj 2003 - 10:05 #14
tak for points