Avatar billede aslan Nybegynder
18. marts 2003 - 14:38 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hvordan begynder jeg?

Jeg skal til at lære .Net og C#, hvordan begynder jeg? Hva skal jeg downloade og installere, og hvilken editor skal jeg bruge? Det skal lige siges at jeg er en fattig studerende der ikke har råd til nogen licenser af nogen art.....
Avatar billede henrik_bs Nybegynder
18. marts 2003 - 15:36 #1
Avatar billede aslan Nybegynder
18. marts 2003 - 15:57 #2
Den editor inde på asp.net kan den compile c# ?
Avatar billede zyke Nybegynder
20. marts 2003 - 13:11 #3
Du kan downloade .NET frameworket fra Windows Update. I .NET frameworket ligger kompilere. Så i princippet behøver du bare at bruge notepad til at udvikle i. Der er også kodeeksempler og tutorials med i frameworket.
Avatar billede zyke Nybegynder
20. marts 2003 - 13:11 #4
det var et svar forresten :)
Avatar billede aslan Nybegynder
20. marts 2003 - 14:49 #5
Takker for kommentaren, men nu kunne jeg godt tænke mig en editor som kan vise mig syntakts farver.... det er lidt federe at arbejde med en ren sort tekst :-)
Avatar billede eqvaliser Nybegynder
09. april 2003 - 20:56 #6
Hmmm  kender godt fattig studerende. har selv prøvet det.. damn..

anyway..  her er Visual Studio.NET Proffesional Academic license
og den koster kun 850 dkkr.
http://www.itbutikken.dk/vareinfo/vis_vare.asp?varenr=19180

Ellers kan du jo bare købe CD'erne uden licens. og derefter optag licens
igennem MS. softwaren uden licens koster ca. 250dkkr.
Og så hvis man køber licens direkte fra microsoft.
som Studerende, koster den mons tro, 300-400 kr.
dvs ialt 500kr ca.. (men med student licens må du ikke udgive dine programmer)

Og FULD version.. damn tør slet ikke tænke på prisen.
men vejl. udsalgs pris for bare den gamle visual studio 6 er omkring 12.000 dkkr.

sååeee..

tror ikke rigtig der er nogle C# compilere i den klasse, som MS.

Men ellers gå ind på www.download.com der er Mangle cpp compilere og editore.
osom er GRATIS. :-) g det er vel egentlig editoren du vil have.
kan ikke lige huske deres navne. men søg på 'cpp' compiler eller editor.

held og lykke.