Avatar billede 2deep Juniormester
18. marts 2003 - 13:12 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Kode på Win98 ?

Er det helt umuligt at ligge en kode ind i win98, så andre ikke bare kan bruge min maskine ?
jeg er meget træt af at alle bruger min maskiner efter arbejde. Lidt hjælp tak...
Det må også gerne være et stykke softvare som jeg downloader, og som jeg kan bruge UDEN stabilitets problemer !
Avatar billede exp Juniormester
18. marts 2003 - 13:15 #1
Brugte engang et der hed winlock.

Er ikke sikker men der er da god mulighed for at det ligger her et sted:
http://www.google.com/search?q=winlock&ie=UTF-8&oe=UTF-8&hl=da&lr=
Avatar billede fromsej Praktikant
18. marts 2003 - 13:16 #2
Det kan du bl.a gøre i Pauseskærm.
Det bedste sted er nok i BIOS , hvis du slukker maskinen og andre så tænder den.
Avatar billede exnatteravnen Nybegynder
18. marts 2003 - 13:21 #3
du ka låse dit Win98 ved at gøre følgende..
Startmenu..instillinger..kontrolpanel..adgangskoder...tryk den kode ind du vil ha ..og så skulle det være klaret.
MVH ExNatteRavnen
Avatar billede exnatteravnen Nybegynder
18. marts 2003 - 13:25 #4
Da du ikke tidligere har brugt adgangskode skal feltet "tidligere adgangskode" være tomt...skriv den kode du vil ha i "ny adgangskode" og skriv den igen i feltet "bekræft ny adgangskode"
Avatar billede ralfi Nybegynder
18. marts 2003 - 13:27 #5
>> exnatteravnen
det passer jo ik..
det er kun adgangskode til login til windows.. der kan man jo sagtens komme ind
hvis man trykker anuller..

så den går ikke exnatteravnen
Avatar billede fromsej Praktikant
18. marts 2003 - 13:29 #6
BIOS password er det sikreste her , det kan selvfølgelig også omgås , men det er lidt sværere.
Hvis du gør det , så skriv for guds skyld dit Password op , og gem det godt.*S*
Avatar billede exnatteravnen Nybegynder
18. marts 2003 - 13:36 #7
ralfi ..Ups det var en smutter ..du har helt ret ..det er osse langtid siden jeg har haft tændt for det gamle hakkebrædt :) ..ved nærmere eftertanke må jeg gi fromsej ret i at Bios password nok er det sikreste
MVH ExNatteRavnen
Avatar billede halifax Nybegynder
18. marts 2003 - 16:35 #8
Vrøvl det meste af det. Sorry gays.
Win98 kan godt beskyttes med password så andre ikke kan omgå det med at taste Ann. eller Esc.

Under Netværk -> Primær netværksLogon skal vælges Windows Logon eller Windows Family Logon. - Selv foretrækker jeg (og benytter) det sidste, da der her kan oprettes flere brugere og ved opsstart fås en anden Logon menu end ved Windows Logon, hvor oprettede brugere står listeet under hinanden.

Den aktuelle bruger vælger så sit brugernavn og indskriver sit password.
Ja, men det kan jo omgås, skriger I så i munden på hinanden.

Rolig nu. Opret bruger(e) og tildel password i Kontrolpanel. Lav en lille ændring i reg.databasen. Åben den med regedit og gå til

HKEY_LOVAL_MACHINE\Network\Logon

indskriv nu en ny DWORD værdi som er "MustBeValidated" uden anførselstegn. Giv den værdien 1 (een) der skal angves som en hex værdi.
Luk regedit og genstart pc.

Herefter skal Brugernavn og Password angives ved logon på Windows98.
Og det er IKKE muligt at omgå det med Ann. elles Esc.

Du er fri for at andre end dem du har tildelt brugernavn og password kan logge på din Win98.
Avatar billede cp1 Nybegynder
18. marts 2003 - 18:14 #9
denne her lille fætter "Lockit" er freeware og ka hentes her
http://perso.wanadoo.fr/khaddad/download.html
det jeg godt ka li ved den er at man ka sætte den til at slukke for pc'en efter et antal gange foreks 3 dvs 3 forkerte password og maskinen slukker :)
herfra  http://www.sguft.com/default.asp?mode=ProductInfo&ID=2
ka du hente Winsecure-IT , har ikke selv erfaring med det men har hørt godt om det.
Mvh cp1
Avatar billede cp1 Nybegynder
18. marts 2003 - 18:27 #10
en rettelse :( "lockit352" virker ikke mere man skal ta "LockIt! 2000 RC1" og det er beta så det er nok ikke lige det du skal bruge...
Avatar billede winbruger Nybegynder
19. marts 2003 - 14:33 #11
opret bios password så er det kun dig der
Avatar billede winbruger Nybegynder
19. marts 2003 - 14:33 #12
KAN BRUGE MASKINEN
Avatar billede winbruger Nybegynder
19. marts 2003 - 14:49 #13
Opret bios password så er det kun dig der KAN bruge maskinen.
Avatar billede exp Juniormester
19. marts 2003 - 15:00 #14
winbruger >>
Det er blevet foreslået tidligere :o)

Svar: fromsej

BIOS password er det sikreste her , det kan selvfølgelig også omgås , men det er lidt sværere.
Hvis du gør det , så skriv for guds skyld dit Password op , og gem det godt.*S*