Avatar billede hr.stock Nybegynder
18. marts 2003 - 10:51 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Vil du tjene penge?!

Jeg har onboard lydkort og onboard grafikkort, men har købt mig et nyt grafikkort og et nyt lydkort, jeg skal ha de 2 sat monteret og instaleret i min pc, så det virker 100%, kan du du det med 100%'s sikkerhed og kan du komme til vestsjælland og lave det for mig, så vil jeg gerne g dig nogle penge for det!

håber der er nogen der gider!?
Avatar billede fromsej Praktikant
18. marts 2003 - 10:52 #1
Hvorfor prøver du ikke selv?
Det er ikke så svært.
Avatar billede human Nybegynder
18. marts 2003 - 10:55 #2
Smid dit ICQ nr.
Avatar billede venturer Nybegynder
18. marts 2003 - 10:58 #3
Jeg ville gerne. Men det kommer til at koste transport fra Aalborg :)

Prøv i stedet at chekke din BIOS (du kan se i din manual til bondkortet hvordan).

Find et punkt som hedder noget i retningen af: Onboard peripherals.
Her kan du finde bl.a. (typisk) onboard VGA og onboard Audio (nogle gange står der AC '97)
For dem skal du vælge disabled, og så slukker du og sætter du dit nye grafikkort og lydkort i.

Når de er disablet i BIOS svarer det til at de slet ikke eksisterer.
Avatar billede net-base.dk Nybegynder
18. marts 2003 - 10:59 #4
Det er sQ mennere at installere de 2 ting end det er at plukket blomster.
Avatar billede hr.stock Nybegynder
18. marts 2003 - 11:00 #5
jeg har ikke icq, og det er jo ik kun fordi jeg ik kan slå bios fra, men også at montere det rigtigt!!
Avatar billede venturer Nybegynder
18. marts 2003 - 11:04 #6
Well... Installation af hardwaren er simpel nok.

Lydkortet er PCI. Der skal trykkes lige ned. Helt i bund. Skrues fast i metalkanten.
Hvis det ikke sidder ordenligt i bund tager du det helt ud og prøver igen.
Det er MEGET svært at ødelægge ved et uheld hvis bare du ikke er voldelig.

Grafikkortet er sikkert AGP. Det kan kun sidde ét sted og kan kun vende på én måde. Det er typisk lidt strammere at få trykket ned. Men ellers er det samme procedure som med lydkortet.
Avatar billede hr.stock Nybegynder
18. marts 2003 - 11:06 #7
ja men der er altså og mange ledninger der skal sættes til!
Avatar billede fido82 Nybegynder
18. marts 2003 - 12:29 #8
du skal ikke sætte nogle ledninger til.
Du skal blot isætte de to kort, så var det det
Avatar billede fromsej Praktikant
18. marts 2003 - 12:33 #9
Ledningerne til højttalere og skærm giver næsten sig selv , hvordan de skal sidde.
Avatar billede red_martians Nybegynder
18. marts 2003 - 12:48 #10
Hvor bor du henaf...
Jeg bor i Holbæk....så det burde ik være noget større problem!!
Avatar billede hr.stock Nybegynder
18. marts 2003 - 15:50 #11
Jeg bor i slagelse!

jeg fik altså en ledning med!!? skal den ikke bruges?!

"red martians" hvad skal du ha for at monterer mit lydkort og grafikkort og slå "onboard" fra?!

og er det noget du 100% sikkert kan gøre?!
Avatar billede red_martians Nybegynder
18. marts 2003 - 17:58 #12
...Jeg har gjort det mange gange..... Så det plejer ik at være noget problem!!.... Desværre skal jeg til ålborg i 10 dage... her på torsdag...
Den ledning du har fået med...skal ret sikkert bruges til lydkortet... Men bruger du winXP..kan du godt gemme den væk!!
Avatar billede hr.stock Nybegynder
19. marts 2003 - 10:40 #13
dvs. den bare skal sættes ind i et af de hvide hak?! og ikke andet?! hvad skal jeg så gøre med sådan en plade den sidder fast på, det er sådan en hvorder er et joystick og en node, altså sådan en plade man klan se bagpå computerren, sådan en der altid sidder på en grafikkort/lydkort alle kort! forstår i hva jeg mener?!
Avatar billede red_martians Nybegynder
19. marts 2003 - 13:02 #14
Jeps...den skal bare sættes fast bag på computeren....lige som pladen til grafik og ligende.... Mange undlader pladen...fordi de ikke skal bruge disse stik til noget som helst!! Men ja...den sættes bagpå...og sættes sammem med lydkortet
Avatar billede hr.stock Nybegynder
19. marts 2003 - 13:31 #15
hvordan kan det være der slet ik skal nogen ledninger til, hvis der er input til det?!

og hvordan er det helt præsist jeg slår onboardet fra?!
Avatar billede fromsej Praktikant
19. marts 2003 - 13:35 #16
Den ledning du taler om , det er sådan en lille fætter med et lille stik i hver ende?
Hvis det er det skal den ene i lydkortet , og den anden i dit CDR drev.
Du må da have en eller anden form for manual til det hele?
Evt. på en CDROM , hvordan du slår onboard lyd og grafik fra kan du læse i manualen til dit bundkort.
Hvis du ikke har en sådan , så find ud af hvad dit bundkort hedder , så skal vi se om vi kan finde en til dig.