Avatar billede nire Nybegynder
12. november 2000 - 08:44 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

PHP

Jeg læser titi om dette , hvad betyder forkortelsen, hvad er det hvor bruges det og er der alternativer til dette
Avatar billede lojmann Nybegynder
12. november 2000 - 09:03 #1
PHP = Hypertext Preprocessor.

Se mere her: http://www.dk.php.net/
Avatar billede tzr Nybegynder
12. november 2000 - 09:19 #2
Lojman >> Det er helt forkert
PHP = Personal HomePage

PS.: Forkortelsen passer jo slet ikke sammen med din oversættelse
Avatar billede nire Nybegynder
12. november 2000 - 09:23 #3
http://www.eksperten.dk/spm/32801

Det er i denne forb. jeg ønsker et svar!!!
Avatar billede mukke Nybegynder
12. november 2000 - 11:04 #4
Tjae... jeg vil nu mene at lojmann har ret..

titlen på denne side - http://www.php3.com/ - siger hvist det hele :)
Avatar billede hall Nybegynder
12. november 2000 - 11:10 #5
Det er lojmann der har ret. PHP er og betyder Hybertext Preprocessor Så læs det på http://www.php.net, der kan du også læse mere om hvordan du kan være med til at udvikle PHP, PHP bliver udviklet på sammen måde som linux.

Avatar billede lojmann Nybegynder
12. november 2000 - 11:10 #6
tzr -> Du henviser til det \"gamle\" navn...
Avatar billede tzr Nybegynder
12. november 2000 - 11:17 #7
ok, jeg gir mig
Men hvordan \"Hypertext Preprocessor\" kan blive til \"PHP\" giver altså stadig ikke nogen mening
Avatar billede razor Nybegynder
12. november 2000 - 11:22 #8
det står for:
Php Hypertext Preprocessor
Avatar billede hall Nybegynder
12. november 2000 - 11:31 #9
Ja hvordan...spørg den som lavede og udviklede php....lol......

men et gæt

Pre Hypertext Processor...og måske eksisterede HPP allerede og måske fordi det lyder bedre PHP
Avatar billede bacardil Nybegynder
12. november 2000 - 11:41 #10
www.netcoders.dk der kan du nok finde det ;o)
Avatar billede doeleman Nybegynder
12. november 2000 - 12:16 #11
bacardil>> netcoders.dk aner ikke en s**d om PHP !!

I starten stod PHP for Personal HomePage, men skiftede senere navn til PHP Hypertext Preprocessor.
Avatar billede blood Nybegynder
12. november 2000 - 12:21 #12
Nu ved du vel hvad ASP er eller hvad det er er sprog lissom html du må/kan bare meget mer i det

Og lad os sige det på denne måde \"HVAD DER KAN LAVES I ASP KAN LAVES 3 GANGE SÅ GODT I PHP\"

håber du forstår
Avatar billede tzr Nybegynder
12. november 2000 - 12:23 #13
Man kan sq da ikke bare skifte navn på et programmeringssprog !!!
Avatar billede razor Nybegynder
12. november 2000 - 12:31 #14
det hedder jo stadig PHP

det er lissom javascript til ecmascript
Avatar billede nire Nybegynder
12. november 2000 - 12:49 #15
Intressant at følge med, jeg vil prøve at forstå men!!
Avatar billede mkelle1 Nybegynder
12. november 2000 - 13:35 #16
Rasmus Lerdorf skabte i 1994 en samling af programstumper (macros) som han kaldte \"Personal Home Page Tools\". Han udviklede det og tilføjede en pakke som han gav navnet \"Form Interpreter\". Hele pakken blev derefter forkortet til \"PHP/FI\".
Da en gruppe programmører gik igang med at udvikle videre på det fik deres releas navnet \"PHP3\". Da scriptsproget hermed var blevet mere profesionelt og indskriver sig i \"open source\" kulturen omfortolkede man bogstaverne efter en kendt standard inden for den kultur. \"PHP\" står derfor idag for \"PHP Hypertext Preprocessor\" ligesom \"GNU\" står for \"GNU Not Unix\". Altså - du skal ikke nødvendigvis søge efter en mening.
Du kan jo opfatte det som en programmør-joke, fordi navnet er rekursivt.

Iøvrigt har spørgsmålet været oppe flere gange, jeg har givet samme kommentar i

http://www.eksperten.dk/spm/22865

Admin>>Måske skulle man sætte forklaringen på navnet i beskrivelsen af PHP i toppen af emnet, så nye kunne slippe for at bruge point på det samme spørgsmål igen og igen.

Mads