Avatar billede henrikravn.com Nybegynder
17. marts 2003 - 18:06 Der er 13 kommentarer og
3 løsninger

mit XP fylder...?

Hej

jeg har XP på min computer med delt hardisk.
Mit problem er at der efterhånden kun er 700 mb tilbage på mit c-drev (som er på 9GB) hvorpå der kun ligger mit XP + officepakke...alle dok osv. er gemt på mit d-drev.
Jeg kan simpelthen ikke se hvad det er der fylder så meget..?
Håber i kan hjælpe..
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
17. marts 2003 - 18:08 #1
Har du prøvet at kører:

startmenu -> tilbehør -> systemværktøjer -> Diskoprydning ?
Avatar billede bufferzone Praktikant
17. marts 2003 - 18:09 #2
Jeg havde samme problem, efter at have gennemført oprydning på c:/drevet, sletning af midlertidige internetfiler,cookies og temporere filer smat en komprimering af mine mailfiler havde jeg 3,8 Gb mere end før. Især mail komprimeringen gav en del
Avatar billede henrikravn.com Nybegynder
17. marts 2003 - 18:12 #3
hvordan laver man mailkomprimering?
Avatar billede cp1 Nybegynder
17. marts 2003 - 18:31 #4
Avatar billede bufferzone Praktikant
17. marts 2003 - 18:42 #5
Hvis du bruger outlook er det funktioner - indstillinger - konfiguration af e-mail - Datafiler - indstillinger - komprimer nu

Husk at ryde ordentligt op og at komprimmere en gang imellem
Avatar billede henrikravn.com Nybegynder
17. marts 2003 - 19:09 #6
ok - der blev ikke mere plads af komprimering af mine mailfiler.
Avatar billede bufferzone Praktikant
17. marts 2003 - 19:18 #7
Har du genstartet, hos mig kom pladsen først dagen efter
Avatar billede henrikravn.com Nybegynder
17. marts 2003 - 19:18 #8
der ligger en mappe der hedder Temporary Internet Files som der skulle indeholde 2,6 GB...men den er næsten tom???
Avatar billede henrikravn.com Nybegynder
17. marts 2003 - 19:22 #9
ubs ikke 2,6 GB men 3,8 GB - hvordan få jeg den tømt?
Avatar billede bufferzone Praktikant
17. marts 2003 - 19:23 #10
Der lkan være tale om skjult indhold. Højreklik på C.Drevet i denne computer og vælg diskoprydning.

Når du har fået noget mere plads bør du også defrakmentere
Avatar billede henrikravn.com Nybegynder
17. marts 2003 - 19:41 #11
der er kørt diskoprydning - der kunne fjernes 25.000kb ikke alverden...underligt
Avatar billede snap Nybegynder
17. marts 2003 - 19:50 #12
Gå i kontrolpanel / Midlertidige internetfiler / slet filer / slet cookies
det skulle fjerne alt
Avatar billede henrikravn.com Nybegynder
17. marts 2003 - 20:08 #13
jep - har jeg gjort...den mappe er tom...men klikker man på egenskaber fylder den 3,8 GB??
Avatar billede henrikravn.com Nybegynder
17. marts 2003 - 20:26 #14
der er også defrakmenteret...gav ingen ting - men jeg så at der under defragmenteringen blev flyttet noget til filer jeg for lang tid siden har slettet ...på mit d-drev????
Avatar billede klatten Nybegynder
18. marts 2003 - 12:14 #15
Har du administrator rettigheder? Ellers start op i fejlsikret tilstand og log på som administrator. Så kan du vil slette de filer!
Højreklik på dit Internet Explorer ikon (på skrivebordet eller i startmenuen). Vælg "Internetegenskaber". På fanebladet "generelt" tryk på "Slet Filer" og sæt mærke i "Slet alt offlineindhold".

Er der andre brugere på pc'en der optager plads i deres "private mapper"? Disse brugere kunne du jo også slette.

Hvad med din swapfil? Hvor stor er den? Det tager jo også hurtigt et par hundrede MB mere end nødvendigt. Ændring af denne kræver genstart!
Avatar billede henrikravn.com Nybegynder
28. marts 2003 - 11:52 #16
jeg fandt et lille program der hedder tempcleaner - der kunne klare problemet.