Avatar billede Shasim Novice
11. november 2000 - 21:52 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Layers positionering

Jeg skal lave en opgave hvor jeg skal have to layers liggende oven på hinanden, og jeg vil gerne have at lagene altid skal være centreret på brugerens skærm, på samme måde som man kan centrere tabeller. Hvordan gør man det?
Avatar billede madsbrunn Nybegynder
11. november 2000 - 22:32 #1
Meget enkelt:

Du angiver bare layerets position i procent istedet for i pixels (i stylesheetet).

Hvis du f.eks. har et layer, der skal være halvt så bredt som skærmen, så skal det positioneres 25% fra vinduets venstre kant (eller højre).
Avatar billede Shasim Novice
13. november 2000 - 21:05 #2
Jo - ja, men når lagene skal have en fast størrelse, så virker det jo ikke helt.
Avatar billede madsbrunn Nybegynder
14. november 2000 - 01:03 #3
Du kan få bredden af vinduet ved hjælp af
self.innerWidth.

Resten er ren matematik.

Hvis din layer f.eks. er 50px bred og vinduet er 200px bred, så skal layeret positioneres 75px fra vinduets venstre kant (eller højre).

Du skal sørge for at beregne positioneringen, dels når siden loades, dels når brugeren ændrer størrelsen af vinduet. Sidstnævnte kan gøres ved at bruge onResize eventhandleren.