Avatar billede joe-a Nybegynder
17. marts 2003 - 10:19 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Ren installation af XP

Hej eksperter
Jeg har netop købt Win XP og lagt den ind, men syntes at jeg måske fik gjort det lidt for hastigt, og derved fik lagt nogle forkerte ting ind. Nu vil jeg så gerne høre om der er nogen her, som kan fortælle mig hvordan jeg kan lave en hel ren installation igen.Jeg har prøvet at boote op fra Cd`n og så vælge at lave en ny installation, men så siger den til mig at der allerede er et styresystem og at den ikke anbefaler 2 styresystem på samme partision, hvilket jeg absolut heller ikke ønsker. Men er der ikke en måde hvorpå man kan slette alt ? I Windows 98 kunne man jo skrive format c: Men det kan jeg ikke vælge her.Heller ikke når jeg booter op fra Win98 startdisk.Jeg har lavet c drevet om til NTFS.Er forøvrigt også træt af at den kun kører 60Hz i spil da det giver en del grafik fejl Kan det ikke laves om ? For ude på skrivebordet kører jeg unden problemer 100Hz.
Håber der en der kan hjælpe mig :-(
Avatar billede terry Ekspert
17. marts 2003 - 10:20 #1
You should be able to delete an existing partition and then install XP again
Avatar billede hojben Novice
17. marts 2003 - 10:21 #2
boot som du har gjort. du vil senere blive spurgt om du vil formatere drevet :)
Avatar billede joe-a Nybegynder
17. marts 2003 - 13:31 #3
Hej Hojben
Mener du at jeg skal gøre det med at lave en ny install, og så ignorere advarslerne ? Og at jeg så vil blive spurgt om jeg vil formatere ?
Jeg har også prøvet at vælge en reinstall under første punkt,hvorefter jeg kom til at stå i C:\windows der kunne jeg så skrive format c: men er det den rette måde ? for jeg tror ikke at jeg fik slettet alt.
Avatar billede hojben Novice
17. marts 2003 - 13:33 #4
Korrekt-.-
Avatar billede cp1 Nybegynder
17. marts 2003 - 15:20 #5
Hej :))hent programmet delpart.exe her http://www.russelltexas.com/delpart.htm
der er osse en forklaring på hvordan du bruger det :)
Ang "den kun kører 60Hz i spil" ka du hente dette program RefreshForce
http://www.pagehosting.co.uk/rf/ der følger osse forklaring med :))
Happy Tweaking
Mvh cp1
Avatar billede joe-a Nybegynder
18. marts 2003 - 07:40 #6
Hej Hojben og cp1
Jeg har valgt at dele pointene imellem jer, da i begge havde en god løsning.
Hojben for formateringen og cp1 for det gode Tweaking prog.Nu spiller det bare.Thanx ;-))
Håber det er ok med jer.
Avatar billede cp1 Nybegynder
18. marts 2003 - 14:33 #7
Det er bare fint :) godt du fik det til at virke.
Avatar billede hojben Novice
18. marts 2003 - 14:35 #8
:)