Avatar billede monkeysee Nybegynder
17. marts 2003 - 02:43 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Licenspolitik

Med baggrund i den senere tids debat om piratsoftware...er jeg ved at undersøge hvad det ville koste hvis jeg skulle købe den software jeg bruger;-)

Jeg har fundet en licens til Office XP Professional som koster ca 2.500,- men jeg er ikke sikker på om jeg så kan downloade Office fra microsoft's hjemmeside, eller om jeg skal ud på e-donkey el.lign.? Det sidste ville være lidt absurd...
Avatar billede lahnkiller Nybegynder
17. marts 2003 - 02:53 #1
du har "fundet" en licens? :-P

nej, hvis du har en licens, kan du kontakte microsoft for at få din software på nogle ny medier, dog imod en lille sum som de tager for forsendelse osv., men det er muligt - helt lovligt hvis du har en licens - hvilket eDonkey bestemt ikke er!
Avatar billede x4all_dk Nybegynder
17. marts 2003 - 07:33 #2
Hvis du er studerende har MS nogle gode tilbud!
bl.a. kan man (hvis man læser et godkendt sted)
få lov til at bruge næsten samtlige MS-produkter
gratis til studie/privat brug men man læser.
http://www.msdnaa.net/program/

Man kan også købe studie-licenser som "vist" bliver
rigtige licenser når man er uddannet.

Ellers kunne jeg da foreslå et HELT gratis produkt
istedet: Openoffice  www.openoffice.org
Avatar billede brian.nielsen Nybegynder
17. marts 2003 - 08:06 #3
Der findes jo også gratis office programmer...
Avatar billede monkeysee Nybegynder
17. marts 2003 - 19:02 #4
lahnkiller> forskellen mellem en licens (minus CD'er) og en licens (inklusive) er næsten totusinde kroner!!?

Office XP Professional 4.475,- DKK
http://www.itbutikken.dk/default.asp?varenr=16897

Office XP Pro (licens) 2.782,- DKK
http://www.itbutikken.dk/vareinfo/vis_vare.asp?varenr=18072

Hvad er forskellen mellem de to? Det kan ikke passe at IT-butikken tager så mange penge for at finde pakken frem og sende den til mig, vel?

x4all_dk> apropos openoffice, så er det faktisk det jeg bruger i øjeblikket. Men jeg har brug for Access, og openoffice har ikke et alternativ (endnu!)