Avatar billede jesperp Nybegynder
17. marts 2003 - 01:05 Der er 7 kommentarer

Missing file C:\winnt\system32\config\systemced

Windows knægger og brækker under opstart... kommer med missing file og corrupted C:\winnt\system32\config\systemced  har lidt problemer med at køre en recovery under installationen... hvis jeg vælger manuelt kan den ikke finde winnt dir'et og jeg har ingen recoverydisk... kan jeg måske lave en fra en anden server? og hvad skal jeg fjerne fra setup.log???
Avatar billede aovergaard Nybegynder
17. marts 2003 - 01:13 #1
Skal faktisk til at i seng nu, men har lige lidt tid.
Det lyder ikke så godt. Der er faktisk meget virus og trojanske heste som i øjeblikket lige præcis angriber system32. Har du tjekket for virus og for trojanere?
Avatar billede jesperp Nybegynder
17. marts 2003 - 01:29 #2
ja der skulle ikke være nogle virus... problemet opstod efter jeg installerede sw til en mge ups! den skulle genstarte og så ville den ikke mere... står og skal bruge server kl. 8 til personalet møder ind...
Avatar billede aovergaard Nybegynder
17. marts 2003 - 01:47 #3
Har du prøvet at køre sfc / med windows cd i disken.
Avatar billede jesperp Nybegynder
17. marts 2003 - 01:58 #4
sfc???
Avatar billede aovergaard Nybegynder
17. marts 2003 - 02:09 #5
Prøv dette: Skriv "scanreg /restore" i dos, og vælg den seneste backup. De ca. 5 sidste back up ligger her, og så får du slettet det sidste som laver alt det halløj.

sfc /scannow her prøver den at udskifte din systemfiler hvis det er her det er gået galt.
Avatar billede jesperp Nybegynder
17. marts 2003 - 02:52 #6
I dos... det nærmeste jeg kan komme er console under recovery i setup...?
Avatar billede aovergaard Nybegynder
17. marts 2003 - 12:25 #7
http://www.daimi.au.dk/~jomo/faq.htm
Her kan du gå ind, dit svar ligger ikke her, men der ligger en mail adresse som du kan skrive til for at få svaret. http://www.daimi.au.dk/~jomo/faq.htm
Nu har jeg ikke mere Winnt og kan derfor ikke huske om du kan bruge samme linje som jeg sendete dig eller om der skal stå noget helt andet. Skriv en mail til gutten og skriv den komando som jeg har givet dig, så kan han fortælle hvad der skal stå i stedet for. Det var ellers meget nemmere hvis disse komandoer var ens i alle styresystemer *S* Du må ikke have genstartet din pc over 5 gange for så er det jo samme møj som bliver gendannet. Lad din pc stå åben indtil du finder korrekte kommando.