Avatar billede svend-erik Nybegynder
16. marts 2003 - 14:36 Der er 5 kommentarer

Skilteskrift fra egen printer

For vel 5 år siden havde jeg et herligt program på min sort/hvide pc (med 5,25" disketter og dobbelt diskettedrev) - som kunne forstørre en tekst meget op, og dernæst udprinte på endeløse baner via matrixprinteren.

Nu mangler jeg dette program!

Teksten er på 21 bogstaver og logo i hver ende. Skal ialt fylde 124 cm i længden. Skal midlertidigt placeres forneden i 7 vinduer (i vore nylejede kontorlokaler på 1. sal)ud mod gaden, til vi finder en mere langsigtet løsning.

Jeg har desværre hverken det gamle program eller matrix printeren mere, men word og work samt en OKI laserprinter med alm. a4 papir.

Fik at vide, at det kan sagtens lade sig gøre. Har bl.a. forsøgt hjælp via google - men efter 2 timer giver jeg nu op - og går til eksperterne!

Mvh  -  Svend-Erik
Avatar billede kenp Novice
16. marts 2003 - 21:59 #1
tjaa de fleste printere kan da stadigvæk køre med endeløsebaner! (det kan min HP ihvertfald), det er bare inde i egenskaberne for den enkelte printer (men ved ikke om en laserprinte også kan det)
Avatar billede svend-erik Nybegynder
16. marts 2003 - 22:46 #2
Undskyld - jeg har ikke forklaret mig godt nok!

Jeg har nu a4 papir, og har ladet mig fortælle, at der findes et program, der kan printe en tekst ud på 4-5 liggende a4, som derefter bagpå kan klæbes sammen, så det er næsten umuligt af se, at det ikke er en lang strimmel.

Det er det prograsm, jeg søger!

Mvh  -  SEM
Avatar billede kenp Novice
16. marts 2003 - 22:58 #3
humm ok, så kender jeg det ikke
Avatar billede ole_madsen Ekspert
17. marts 2003 - 13:53 #4
Jeg kan godt huske "PrintMaster", som det hed. De fíndes faktisk endnu:
http://www.broderbund.com/Product.asp?OID=4149527&SC=1105640&CID=2

Men om de stadig kan skrive i banner, ved jeg ikke. Jeg synes der er mere reklamegejl på den hjemmeside, end egentlige fakta om produktet. Dog ser et af baggrundsbillederne om, hvad produktet kan, ud til at være noget længere end et alm. A4 papir.

Ellers ville jeg måske købe en billig blækprinter fra HP - for de fleste af deres blækprintere har faktisk en "Banner" funktion indbygget i printerdriveren.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
17. marts 2003 - 13:57 #5
Hmm - ifølge deres guide: http://www.broderbund.com/company/pr_downloads/pdf/PM12RevewGuid.pdf
kan man også lave bannere. Desværre ikke beskrevet nærmere.