Avatar billede kingguru Nybegynder
16. marts 2003 - 12:04 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hanzi

Hvad er klokken på månen ?
Avatar billede geforce3 Praktikant
16. marts 2003 - 12:05 #1
Hvad er det for et spørgsmål under hardware : pc ? Og klokken er ikke noget, for der er ingen ur på månen;)
Avatar billede geforce3 Praktikant
16. marts 2003 - 12:06 #2
Næste gang så skriv. Point til hanzi.

ref: http://www.eksperten.dk/spm/327895
Avatar billede ellebaek Nybegynder
16. marts 2003 - 12:07 #3
tiden er ikke defineret på månen.!

Altså er klokken ikke noget...!
Som sådan er klokken kun definere på jorden(i hvert fald efter hvad vi ved af), så alt efter hvor på jorden du befinder dig er klokken noget forskelligt... Afhængigt af tidszoner...
Avatar billede kingguru Nybegynder
16. marts 2003 - 12:39 #4
Tjaa.. men tid er jo en løjerlig størelse.
Vi bruger tid til at definere længder..  lysår.
men  når vi så har længden til månen, så må vi vel ud fra afstanden kunne finde tiden :) .. eller sagt på en anden måde..  det kunne da have været sjovt.. Problemet er bare at tid er en definition og ikke et fænomen. !
Avatar billede hanzi Nybegynder
16. marts 2003 - 14:22 #5
Hej kingguru!

Du er en guttermand!
Takker! :))

Hilsen
Hanzi
Avatar billede kingguru Nybegynder
16. marts 2003 - 20:35 #6
Tjaa.. Det gælder vel om at få de point man har fortjent, ikke bare så mange som muligt.. :)