Avatar billede the_demon Nybegynder
16. marts 2003 - 09:14 Der er 31 kommentarer og
1 løsning

Ny computer!

Ja så blev det på tide... Min trofaste PIII har holdt længe og altid været der for mig, men nu skal den på pension...

Jeg står og skal have en ny Computer... Jeg har fundet ud af ram, cpu og grafikkort... Det vil sige ikke helt...
======================================================

* Er en Pentium4 Northwood2 2.8GHz up to date eller bør jeg købe noget hurtigere?

*Hvafor et Radeon 9700 pro skal jeg købe? Det skal være HURTIGT!

* Og så mangler jeg et MotherBoard der understøtter P4 2,8 hvis det bliver den jeg vælger, samt DDRpc 3200... Boardet skal naturligvis være både hurtigt og stabilt!

======================================================

Det skal måske lige siges at jeg bruger computeren til krævendte spil.

-The_DeMoN
Avatar billede speakfreak Nybegynder
16. marts 2003 - 09:35 #1
Må jeg andbefale det nye Asus bundkort, asus er måske en 50´'er dyere - men det vriker altid og er godt at clocke på!
Avatar billede speakfreak Nybegynder
16. marts 2003 - 09:36 #2
Jeg vil ikke give dig links til alle mullige, da du selv kan se hvad der passer dig bedst - men prøv at se på www.edbpriser.dk
Avatar billede the_demon Nybegynder
16. marts 2003 - 09:41 #3
Der er dælme mange.... Hvad hedder det nye Asus? Og er det hurtigt?
Avatar billede prip10 Nybegynder
16. marts 2003 - 09:56 #4
Hvis du mangler et graffikort som er godt til en 1800Kr. Så prøv lige at kigge på MSI 128Mb ddr. med tv-out/in. Det kører SINDSYGT godt!!
Det kan jeg anbefale!!!!!
Avatar billede the_demon Nybegynder
16. marts 2003 - 09:59 #5
Det er da ikke et Radeon 9700 pro, Prip10?
Avatar billede prip10 Nybegynder
16. marts 2003 - 09:59 #6
Nej, men hvis du ville have et fed GF kort! Sry da!
Avatar billede kimjdoek Nybegynder
16. marts 2003 - 13:07 #7
For det første hvis du kører intel skal du vist også kører med rambus for at udnytte hastigheden(er ikke 100 kører selv amd)
Jeg ville foreslå dig at købe:

Bundkort: Asus A7n8X deluxe
cpu: Athlon xp hvor meget du nu har råd til men min xp 2600(fsb 333)
ram 2 * 256 pc 2700 (pc 3200 er kun hvis du vil clocke dit system, men du kan på dette bundkort clocke kun på dine ram.....)
eller selvfølgelig 2 * 512 mb

dette bundkort kører med alt det nye, det har AGP 8X, det kører dual ram slots osv...

For dit grafikkort ja så er radeon 9700pro jo noget af det hurtigste lige pt. meeeeen hvis du læser inde på
http://www17.tomshardware.com/graphic/20030306/radeon9800pro-23.html
så kommer der en ny serie hvor deres nye 9800 pro skulle være en hel del bedre, så måske du vil vente lidt med grafikkort =???

Kim
Avatar billede the_demon Nybegynder
16. marts 2003 - 18:05 #8
Kim, jeg vil ikke have AMD.... Det er ikke helt hurtigt nok og så laver det ALT for meget varme... Ved du noget om hvad det nye Radeon kommer til at koste? eller hvornår det ca. Udkommer? Desuden vil jeg meget gerne have nogle hurtigere ram end 2700...

Lige for at genopfriske:

Jeg mangler jeg et MotherBoard der understøtter P4 2,8 (tror det bliver den jeg vælger), samt DDRpc 3200... Boardet skal naturligvis være både hurtigt og stabilt!
Avatar billede the_demon Nybegynder
16. marts 2003 - 18:14 #9
I skal endelig ikke holde jer tilbage! Der er stadig 60 Point på højkant... Hvis det er det, som trækker jer til...
Avatar billede kimjdoek Nybegynder
16. marts 2003 - 18:19 #10
Nej jeg har desværre ikke nogen anelse om hvornår det kommer til DK, men eftersom det er blevet testet "over there" så går det vil stadig lidt tid inden vi får det,,, tænkte bare om du ville nøjdes med et eller andet mx kort eller noget sådan lige i mellemtiden.. køb et brugt for ingen penge, og smid det af helvedestil når den nye serie kommer...... som sagt så er 9000, 9500 og 9700 jo efterhånden en hlav gammel serie :-)

Kim
Avatar billede the_demon Nybegynder
16. marts 2003 - 18:32 #11
Ja det er rigtigt nok... hehe jeg har et gammelt Geforce2 MX... Det kan være, jeg smider den i indtil videre...
Avatar billede speakfreak Nybegynder
16. marts 2003 - 19:44 #12
Jeg vil lige vide hvad du skal bruge computeren til for hver cpu har sin fordel....

Pentium, kan clockes rigtig meget - men selve hastigheden er meget dårligere end en AMD tilsvarende, pentium koster også meget mere, vi snakker om ca 3-4000 hvis vi er op i de store hvor amd nok ville ligge på højst 2000

AMD er billlige, hurtige, men ikke gode til at clockes på - bundkorts til AMd er også billige, så samlet er Amd til den fattige mand, som vil have god ydelse. Jeg ved godt at AMD bliver lidt varme, men clocker man den ikke og køber en ok køler... så holder den på ca 35-max 50 c (det er min)
Avatar billede kimjdoek Nybegynder
16. marts 2003 - 19:48 #13
ja det vil jeg nu også sige.. min er en xp2400 og jeg har en Silverado køler på(meget lydløs) og der ligger temperaturen en smule højere (pt. efter jeg har arbejdet på den i ca, 10 timer er den på 39 grader) ....
så smid en ordentlig volcano et elelr andet på så er den skam ikke så varm endda!
Avatar billede speakfreak Nybegynder
16. marts 2003 - 19:52 #15
De er begge til pentium!
Avatar billede the_demon Nybegynder
16. marts 2003 - 19:56 #16
"CPU: P4-NW 2.53GHz+" Betyder det, at den MAX kan tåle 2.53 Ghz??? Og den anden er da frygtelig dyr!

Som jeg har nævnt tidligere skal computeren bruges til krævende spil... Og der er P4 best... Er den ikke? Ellers må i gerne linke til test "Intel vs. AMD"
Avatar billede speakfreak Nybegynder
16. marts 2003 - 20:02 #17
Ikke til spil, så vil jeg andbefale XP - KLART! Se div tests på www.hardware-test.dk
Avatar billede the_demon Nybegynder
16. marts 2003 - 20:06 #18
Jeg kan ikke finde nogle test på www.hardware-test.dk... Siger du det der fordi, du selv har XP eller ER der rent faktisk hurtigere? Det lyder bare mærkeligt, en 1800-2000Mhz XP er hurtigere end en 2,8Ghz P4
Avatar billede speakfreak Nybegynder
16. marts 2003 - 20:15 #19
Lige meget hvor mærkeligt det end lyder, er det faktisk rigtigt - Du kan altid samligne dem med at Xp bliver kaldt 2000+ f.eks som svarer til en Pentium 2000mhz  men faktisk er clockfrekvensen på den AMD 1666mhz!
Avatar billede the_demon Nybegynder
16. marts 2003 - 20:17 #20
.... Jeg har meget svært ved at tro det... :-p
Avatar billede kimjdoek Nybegynder
16. marts 2003 - 20:29 #21
Det er ganske rigtigt, AMD var i sin tid træt af at "alm" mennesker ikke kunne se hvad der svarede til hinanden når man sammenlignede hastigheder..
det er jo klart en fordel at kunne skrive min er 4000Mhz, frem for kun 1000...
dette lavede AMD så om på med deres XP processor, som netop demon påpeger..
det er det samme som Apple... hvis du ser på deres maskiner her de kun ca. 2.5 gange mindre Mhz, men er reelt hurtigere end de fleste alm computere...

Jeg siger igen, se hvad jeg skrev tidligere, og køb en Athlon xp!!!
Kim
P.S hvis du vil se tests så kig på www.tomshardware.com under cpu...
Avatar billede the_demon Nybegynder
16. marts 2003 - 20:35 #22
Ja jeg var lige inde og kigge lidt og P4 2,8Ghz lå altså over samtlige XP'er i alle test pånær QuakeIII Arena....
Avatar billede kimjdoek Nybegynder
16. marts 2003 - 20:51 #23
Pentium4 Northwood2 2.8GHz In-a-Box    Socket 478 / 512KB / FSB 533MHz 3.248 kr.  + 2 *256mb pc 1066 = 2 * 889 kr.  i alt 5046.-
Athlon Thoroughbred XP 2700+ (2167Mhz) Box    Socket A / FSB 333MHz 2.395 kr
+ 2 * 256mb 2*500 = 3.400.-
nu skal du huske på at ramene har en del at sige, hvis du ser på den sidste tabel lige før comparison chart http://www6.tomshardware.com/cpu/20030217/cpu_charts-32.html#comparison_table

kan du se at pentium maksinerne kører med deres egne rambusram

så 1600.- forskel på at få hvad... 20 point ??

s¨ville jeg sgu klart hellere købe mig et monster grafikkort!!!
Avatar billede speakfreak Nybegynder
17. marts 2003 - 14:01 #24
Det er rigtigt nok, ikke bare påpstande... Husk, når du køber bundkorts vil Boardet til pentium være dyere end boardet til AMD!
Avatar billede the_demon Nybegynder
22. marts 2003 - 12:12 #25
Jeg syntes ikke, jeg har fået et ordenligt svar.
Så hermed lukkes spørgsmålet...
Avatar billede kimjdoek Nybegynder
22. marts 2003 - 17:43 #26
Det var da godt nok en lousy kommentar! men suit yourself!

Og det tror jeg både Speakfreak og jeg kan blive enige om!

Kim
Avatar billede the_demon Nybegynder
26. marts 2003 - 21:46 #27
Hvis du virkelig bare brænder for at få de point så kan jeg da oprette et nyt spørgsmål og give dig dem!
Jeg syntes ikke at have fået et svar jeg kan bruge til noget....
Avatar billede speakfreak Nybegynder
26. marts 2003 - 21:58 #28
Jeg vil faktisk give the Demon lidt ret, han spurgte om følgende:

* Er en Pentium4 Northwood2 2.8GHz up to date eller bør jeg købe noget hurtigere?

*Hvafor et Radeon 9700 pro skal jeg købe? Det skal være HURTIGT!

* Og så mangler jeg et MotherBoard der understøtter P4 2,8 hvis det bliver den jeg vælger, samt DDRpc 3200... Boardet skal naturligvis være både hurtigt og stabilt!

Vi gav ham så gode råd, som han meget bekndt er rigtig glad for - men det var jo ikke spørgsmålet.
Avatar billede speakfreak Nybegynder
26. marts 2003 - 22:02 #29
Bundkoretet fik du nok svar på.

JA, en P4 2.8 er mere end up to date - faktisk er en pen med 1500 mhx langt mere end rigelig!

Jeg har ikke så meget forstand på redeon - derfor vil jeg ikke gøære mig klog på dem, håber du har fået noget svar....

Jeg kræver ikke point -
Avatar billede kimjdoek Nybegynder
26. marts 2003 - 23:37 #30
Jeg er da fuldstændig græsk katolsk med de skide point!!!
Jeg syntes bare det var en meget upassende at skrive som han gjorde! vi har prøvet at hjælpe personen så vidt muligt, og det burde han idet mindste vise en smule taknemmelighed for!

men hans point kan han sgu godt holde for sig selv!
Avatar billede speakfreak Nybegynder
26. marts 2003 - 23:40 #31
hehe
Avatar billede the_demon Nybegynder
27. marts 2003 - 15:04 #32
Jeg er sgu da også taknemmelig for, at nogen vil hjælpe! Men når jeg ikke får et "ordenligt" svar og giver udtryk for det flipper du helt ud!
Og som Speakfrak selv skrev har jeg fået masser af gode råd... Men intet svar... Eller... Nu har jeg jo....