Avatar billede it-cs Nybegynder
15. marts 2003 - 22:33 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Soltek SL-75FRV

Mit nye bundkort (Soltek SL-75FRV) har et AGP slot som understøtter 4X/8X

mit grafik kort er et 4X.... geforce2 MX400

Da jeg så var færdig med at sætte mine Netkort, Grafikkort osv tændte jeg for min computer.... men min monitor vil ikke vise noget som helst. Altså den tænder ikke for skærmen når jeg tænder for min comp. og nej der er intet galt med min monitor for har lige testet den på en anden maskine. Har prøvet en masse men stadig ikke fundet problemet....

Ting jeg har gjort:

Monitoren har jeg slukket og tændt for igen... virker ikke

Grafikkortet har jeg pillet af og sat i igen.... virker ikke
--------------------------

Jeg venter meget ivrig på at få en løsning på dette..... :(
Avatar billede fromsej Praktikant
15. marts 2003 - 22:39 #1
Prøv et par gange mere med kortet , det skal presses godt ned.
Uden at knække selvfølgelig.
Avatar billede polle_vendsyssel Nybegynder
15. marts 2003 - 22:39 #2
det er IKKE pga agp 8/4 eller noget, det skal nemlig virke....

Men har du tjekket ram og grafikkort i en anden pc???

desuden kan du let skade din cpu, hvis du ikke passer lidt på..

mvh Peder
Avatar billede it-cs Nybegynder
15. marts 2003 - 22:44 #3
Hør lige her gutter...........
Avatar billede it-cs Nybegynder
15. marts 2003 - 22:45 #4
Alt andet virker på den anden bundkort...... er selv ved at uddanne mig som itsupporter, så det er ikke nogle små problemer.

men please prøv at finde ud af det.... hvis det ellers er i vil hjælpe lidt nærmere så skriv til mig i MSN 2630Duran@mail.dk
Avatar billede c-holst Novice
16. marts 2003 - 07:46 #5
har du også prøvet med et andet gfk på dit nye mb
Avatar billede it-cs Nybegynder
16. marts 2003 - 11:45 #6
Nej har ikke haft mulighed for at afprøve et andet gfk. Men stadig tror ikke der er noget galt med den.... jeg sidder nemlig med den på en anden maskine nu!
Avatar billede polle_vendsyssel Nybegynder
16. marts 2003 - 18:31 #7
nej, men så er der vel ikke så mage muligheder end at bundkortet ikke virker, eller du fejlmontere et eller andet!!!!
Avatar billede nikulotu Nybegynder
16. marts 2003 - 19:24 #8
Hej
Du har samme bundkort som mig, jeg har haft samme problem med mit Soltek SL-75FRV. Jeg løste problemet ved at en ven tog med hjem til mig byttet om på alt i maskinerne, intet virkede. tilsidst byttede vi om på processorerne og så startede den op med billed på, derefter valgte vi at opdatere min Bios og den har kørt siden
Avatar billede it-cs Nybegynder
17. marts 2003 - 03:05 #9
Hej allesammen... Jeg har løst problemet... det var så at jeg havde skruet bundkortet alt for fast til kabinettet så der ikke gik noget strøm til AGP eller Monitoren.

Men tak skal i have for jeres kommentarer
Avatar billede polle_vendsyssel Nybegynder
17. marts 2003 - 14:45 #10
hehe, det burde da ikke kunne ske for en kommende IT-supporter ;)
Avatar billede it-cs Nybegynder
17. marts 2003 - 15:45 #11
haha.... mig narer du ikke!!! tror du virkelig at jeg hoppede på den og acceptere så du fik 200 point naaaa!!!!
Avatar billede fromsej Praktikant
17. marts 2003 - 15:50 #12
Så vil jeg da håbe for dig , at der ikke er printbaner eller andet der har taget skade.*S*
Du ligger bare et svar selv og accepterer det , da ingen af os var tilnærmelsesvis tæt nok på til at få point.
Tak fordi du gad skrive løsningen , der er desværre nogle der bare skriver " Fandt selv ud af det " , men ikke hvordan.*S*
Avatar billede -mundi- Nybegynder
17. marts 2003 - 15:53 #13
hvordan kan man skrue sit motherboard så godt fast at strømmen ikke kan komme igennem ?
Avatar billede polle_vendsyssel Nybegynder
17. marts 2003 - 16:04 #14
nok det, at det sidder for langt inde i forhold til der hvor det skrues fast uden for agp slottet (det er simpelthen ikke trykket langt nok ind)
Avatar billede -mundi- Nybegynder
17. marts 2003 - 16:10 #15
og så kommer der ikke strøm ? lyder underligt ... men der er slf så mange underlige ting med computere
Avatar billede it-cs Nybegynder
17. marts 2003 - 20:38 #16
Hør her -mundi-..... hvis du ikke skaffer afstand mellem kabinettet og bundkortet sker der det at strømmen løber ud til kabinettet....... så vil den altså ikke virke, husk altid at bruge de rigtige skrue man får udleveret og HUSK altid afstand mellem bundkortet og kabinette så strømmen får lov til at køre gennem deres motorveje :P.... hehe ellers sører du for at brænde både bundkortet og dig selv
Avatar billede it-cs Nybegynder
17. marts 2003 - 20:46 #17
Svaret er--> Husk Altid at skaffe lidt afstand mellem din bundkort og kabinet, så strømmen ikke rammer kabinettet or kører videre til en anden route.... :P
Efter jeg lavede lidt afstand kunne den jo få lov til at arbejde, da "vejene" på bundkortet ikke er afspærreede af "FBI" hehe
Avatar billede polle_vendsyssel Nybegynder
17. marts 2003 - 21:27 #18
noooooo..

den rørte da vel ikke ved bagsiden af kabinettet?? :S:S:S

Det er sgu da den rene død set med et bundkorts øjne :-S

Heldigt at det stadig virker ;)
Avatar billede it-cs Nybegynder
17. marts 2003 - 22:03 #19
Jup... kunne også lugte noget særlgt af brænd hehe.... men siden den virker tror jeg den bare kun var blevet lidt varmed op (bundkortet)
Avatar billede fromsej Praktikant
17. marts 2003 - 22:07 #20
Jeg tror du har været p....heldig , men det er da kun godt.*S*
Avatar billede it-cs Nybegynder
17. marts 2003 - 22:18 #21
jepper