Avatar billede bbe1379 Nybegynder
15. august 1999 - 12:47 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Reinstallering af win98 med NT på maskinen

Hvordan sikrer man sig, at win98 ikke laver ballade under reinstallering på en maskine, der også har NT???

se evt. http://www.eksperten.dk/spm.asp?id=3281

Avatar billede kfc Nybegynder
15. august 1999 - 14:36 #1
Hvis du har din disk delt op i flere diske, så skulled er ikke ske noget ved at reinstallere win98, og anyway, hvis du har begge dele på den samme disk, så mener jeg ikke at win98 overskriver andre styresystemer, men man skal SQ ikke vide sig sikker, microsoft overrasker gang på gang, men prøv dog. Du kan altid klikke Cancel, inden du begyder og installere, også skulle der ikke gå noget galt......... Meeeeeeen jeg vil ikke garantere noget :-)
Avatar billede junker Nybegynder
15. august 1999 - 20:10 #2
du kan ikke sikre dig, at Win98 ikke laver ballade, for det gør den. Du tager backup af NT. Specielt boot.ini. Hvis Win98 overskriver din boot record, så forsvinder din NT boot menu. Det kan du fikse ved at lave en repair af system partitionen med din NT cd.
Avatar billede hojben Novice
16. august 1999 - 09:14 #3
Når du er i NT skal du
1. lave en Rescuedisk med Rdisk.exe.
2. afslutte og starte i win98
3. Reinstallere Win98
4. efter Installationen er færdig, boot op på Rdiskén
Avatar billede mr.mads Nybegynder
21. august 1999 - 10:10 #4
Der er ingen probs. Bare du har styr på dine drevbogstaver!
Mvh
Mads
Avatar billede mega Nybegynder
28. september 1999 - 15:00 #5
Da jeg har prøvet at lægge win98 ind igen mens jeg har winnt, ved jeg at der ikke sker noget med nt ved det. Jeg har vel og mærket win98 og winnt på samme drev.

Så på det punkt har microsoft for engangs skyld tænkt sig om.
Avatar billede twm Nybegynder
28. september 1999 - 20:57 #6
Her er løsningen:
http://www.ntsupport.dk/0300/0338.html
Held og lykke!