Avatar billede leumas Nybegynder
15. marts 2003 - 20:40 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

php, Flash vs. Director

Skal til at lave et (for mig) større projekt hvor jeg skal kunne skrive til en database.

Regner med at bruge noget tid på det, men er i tvivl om jeg skal kaste mig over Flash eller Director mht. integration med php.

Man skal kunne skrive noget tekst til en database og hente noget tekst fra den.

Så Flash el. Director?
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
15. marts 2003 - 20:42 #1
Jeg vil anbefale flash, da jeg synes der er den største "integration"
Avatar billede barklund Nybegynder
15. marts 2003 - 20:47 #2
Jeg vil også anbefale flash, du kan lave det samme som i Director mht. database-integration, men der er langt flere brugere, der har flash plugin...
Avatar billede alexander_j Nybegynder
16. marts 2003 - 13:09 #3
jep 77.4% af alle europæiske brugere har flash 6 playeren og kun 44,4% har shockwave 8.5 - dog har tallet i Danmark det vist med at være lidt højere end det europæiske gennemsnit!

Kilde:
http://www.macromedia.com/software/player_census/flashplayer/version_penetration.html
http://www.macromedia.com/software/player_census/shockwaveplayer/version_penetration.html
Avatar billede barklund Nybegynder
16. marts 2003 - 13:22 #4
77% er MEGET højt :o)

På en dansk produktion har jeg registreret 58% baseret på 26000 unikke brugere (!) fra 20. december indtil i dag!
Avatar billede barklund Nybegynder
16. marts 2003 - 13:22 #5
Der har flash6-plugin altså :o)
Avatar billede jakwag Nybegynder
16. marts 2003 - 13:49 #6
Hvis du kan bruge både director og flash lige godt kan det eventuelt (afhænger af den givne opgave) spare tid ved at bruge director og et pluginn kaldet DataGrip og DataGrip Net. Jeg har selv lavet et stort project med det, og hvis man kan lingo i forvejen er det meget nemt at kaste sig over da man ikke behøver hverken php eller asp, men kun lingo og selfølgelig en smule SQL.

Se: http://www.datagrip.com/

ps: jeg har ikke sagt at det ikke er nemmere med flash og php, flash er tit et hurtigere udviklings værktøj end director
: )
Avatar billede leumas Nybegynder
18. marts 2003 - 14:31 #7
Jeg har kastet mig over flash, kommer nok til at spøge lidt herinde på EXp.