Avatar billede jorgen9 Nybegynder
15. marts 2003 - 16:59 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

start problem

Jeg har fået nyt bundkort (epox) og prossesor (pentium). jeg har formateret en maxtor 60 GB hardisk i fat 32. jeg har sat min xp cd i cdromdrevet og stillet den first boot i bios. når jeg tænder pcen skriver den invalid system disk, er der noget specielt jeg skal gøre når jeg vil starte et helt nyt og tomt system op
Avatar billede majsmarken Nybegynder
15. marts 2003 - 17:18 #1
Er du helt sikker på at CD-Rom er "first Boot Device" ?
Hvordan sidder CDRom sammen med HD ?
Det er det med Primær/Sekundær - Master/slave problematikken...

Hvordan har du formateret din HD ?
Avatar billede jorgen9 Nybegynder
15. marts 2003 - 17:27 #2
jeg har formateret harddisken med en diskette jeg har hentet på maxtors hjemme side som jeg bruger til at formater en 120gb hardisk med. jeg har sat harddisken på ide 1 som master og cdrom/brænder på ide 2 som master
Avatar billede jorgen9 Nybegynder
15. marts 2003 - 17:30 #3
forresten jeg har sat den at boote fra cdrom på 1-2 og 3 bootdevice
Avatar billede fromsej Praktikant
15. marts 2003 - 19:39 #4
Så kan du prøve med bootdisketter.
De kan hentes her:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q310994
Avatar billede jorgen9 Nybegynder
16. marts 2003 - 03:15 #5
Jeg har fået løst problemet. jeg tror der mangler noget i
opstarten på min xp cd, det jeg gjorde var at installere win 98 og her efter installerer xp så kørte det, der er sikkeret en letter måde at klare det på som jeg ikke kender endnu så hvis der er nogen der kommer i samme problem kan dette måske løse problemet.
tak for adressen til bootdisketter fromsej jeg vil hente dem så jeg har dem en anden gang, jeg har ikke set adresserne før nu da jeg har rodet med pcen og fået det til at virke, TAK for hjælpen
Avatar billede fromsej Praktikant
16. marts 2003 - 11:12 #6
Velbekomme og tak for points.*S*
Jeg tror at der på din XP CD er en mulighed for at lave Bootdisketter , det er der på min Win2K , der er der en mappe kaldet Bootdisk.