Avatar billede nak-m Nybegynder
15. marts 2003 - 03:02 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Min mus "sluger" batterierne!

Min mus opbruger alle de batterier jeg smider i den på mellem 1-10 dage ... hvordan kan det være de holder i så kort tid? der stod i min manual at batterierne gerne skulle kunne holde i op til 3 måneder eller noget i den stil!

min mus er en logitech cordless optical mouse :(
Avatar billede grunken Nybegynder
15. marts 2003 - 03:06 #1
Så er din computer osse tændt i døgndrift

Den mus sluger strøm, i gennemsnit holdt de i 14 dag da jeg havde musen, jeg kan ikke anbefale andet end at dkøber en i MXserie, eller køber en oplader, samt opladelige batterier, det sparer dig da for lidt penge !

-grunken
Avatar billede nak-m Nybegynder
15. marts 2003 - 03:11 #2
nej min computer er ikke tændt i døgndrift :) men musen står og bruger strøm hele tiden ja!

men du har nok ret grunken jeg er nok nødt til at købe en mx 700 eller noget i den stil (har du - eller andre - et forslag til den bedste?)
Avatar billede grunken Nybegynder
15. marts 2003 - 03:31 #3
Jeg er logitech fanatiker, og sådan er det :/

så jeps en vil en MX700 ville være guf, de 509 kr. er givet godt ud :)

læs evt. bedømmelser af den her

http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1444767940'
Avatar billede nak-m Nybegynder
15. marts 2003 - 05:26 #4
jeg tror jeg køber den.

men! hvordan kan det være at logitech siger at mine batterier skulle kunne holde i 3 måneder ... lyver de?
Avatar billede ullum Praktikant
15. marts 2003 - 06:29 #5
brug din garanti
Avatar billede spooolll Nybegynder
15. marts 2003 - 06:57 #6
Det kan være at logitech regner med helt nye kvalitets-batterier, og ikke de gamle batterier, du havde liggende, du købte i netto :-)
Avatar billede hold-da-lige-ferie Nybegynder
15. marts 2003 - 07:16 #7
jeg har samme mus
hvis du har den i ps2 stikket så bruger den hele tiden strømmen selv om pcer er slukket
jeg har sat min i usb porten og der er ingen problemer
Avatar billede scb Praktikant
15. marts 2003 - 09:57 #8
Til den med USB og PS2, det tror jeg ikke på !
Musen er senderen, Modtageren som er tilkoblet USB eller PS2 kan ikke ændre på musens strømforbrug.
-SCB
Avatar billede nak-m Nybegynder
15. marts 2003 - 19:15 #9
ullum: på hvilket grundlag?

spooolll: jeg har prøvet alle slags batterier lige fra "nettobatterier" til de fineste duracell så den må du længere ud på landet med

hold-da-lige-ferie: har samme mening som scb :)
Avatar billede ullum Praktikant
16. marts 2003 - 06:57 #10
jeg formoder at din mus er ny!!!!!eller er det et problem der bare er opstået?
Avatar billede hanzi Nybegynder
16. marts 2003 - 14:48 #11
Har en MX700 og er mægtig tilfreds. Batterierne holder IKKE så længe som de gør i min MS Wireless IntelliMOuse Explorer (med kvalitetsbatterier), men til gengæld er det jo bare at smide den i ladestationen, når man ikke bruger den.

Og så er MX700'eren hurtig, rigtig hurtig!
KØB DEN! :)

Hilsen
Hanzi
Avatar billede nak-m Nybegynder
17. marts 2003 - 15:08 #12
ullum: ja den er ny men efter hvad jeg kan regne ud bruger alle cordless optical's så megen strøm så det er jo ikke fordi der er noget galt med den og jeg kan jo ikke bevise at nogle batterier ikke kan holde i 3 måneder :)
Avatar billede thomasd Nybegynder
17. marts 2003 - 15:16 #13
Er der stor afstand mellem musen og modtageren?.
Eller er der evt. nogle forhindringer, bordplader osv.
Avatar billede ullum Praktikant
17. marts 2003 - 15:27 #14
derfor ville jeg alligevel klage, står der 3 mdr, må de ikke dø på 1-10 dage.
Alternativt hvad med opladelige batterier, der er lidt træels at skulle skifte, men billigere i længden
Avatar billede nak-m Nybegynder
26. juni 2003 - 21:13 #15
vist på tide jeg lukker