Avatar billede brevkasserne Nybegynder
14. marts 2003 - 20:00 Der er 22 kommentarer og
2 løsninger

Pris for banner?

Hvor meget kan man tillade sig at tage for et banner?
Hvis kunden er en af de store (hvis ikke største) virksomheder indenfor deres fag!
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
14. marts 2003 - 20:02 #1
Hvis det er et statisk banner vil jeg sige omkring 2000-3000

Men er det dynamisk (flash) kan du jo tage fra 5000 og op
Avatar billede brevkasserne Nybegynder
14. marts 2003 - 20:03 #2
Det er et stykke grafisk arbejde i både .gif og flash i størrelsen 250*70
Avatar billede brevkasserne Nybegynder
14. marts 2003 - 20:04 #3
Vil man kunne tage 5000,- for ÉT banner i flash og 2000+ for .gif?
Avatar billede triple-x Nybegynder
14. marts 2003 - 20:04 #4
kommer jo helt an på kvaliteten.

Men hvis det er til en stor kunde hvor banneret vil blive brugt meget og de har pengene så ja 1000-2000 måske endda 3000 som jakob siger

og ja flash så kan du komme meget meget højt op
Avatar billede askeb Nybegynder
14. marts 2003 - 20:04 #5
det kommer jo an på hvor mange brugere du har på din side, og hvor mange gange banneret bliver vist...
Avatar billede brevkasserne Nybegynder
14. marts 2003 - 20:05 #6
Det er et banner til degulesider.dk!
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
14. marts 2003 - 20:06 #7
Jeg vil ikke være ked af at tage 5k, de har råd til det
Avatar billede triple-x Nybegynder
14. marts 2003 - 20:08 #8
det ville jeg heller ikke hvis de stiller store krav og du laver noget tilfredstilende
Avatar billede brevkasserne Nybegynder
14. marts 2003 - 20:10 #9
Også selv om det kun er ét banner til at starte med?
Avatar billede triple-x Nybegynder
14. marts 2003 - 20:33 #10
hvis det er et banner som de agter at bruge meget, nej så ville jeg ik, og hvis du starter på 5k og de siger nejtak kan du jo altid sænke prisen lidt
Avatar billede dalli Nybegynder
14. marts 2003 - 20:46 #11
350 - 700 men så er man oppe i flash !
Måske tager mange andre meget mere for det ! men så tænker de også kun på penge i kassen !!
OG hvis jeg ha´vde et firma ville jeg da helt klart prioritere på billig pris og satse på service og god kvalitet !

/Daniel
Avatar billede dalli Nybegynder
14. marts 2003 - 20:48 #12
Men selvfølgelig vis man prioritere inden for de store virksomheder ! så kan man måske presse den og sige 1000-1500
Avatar billede triple-x Nybegynder
14. marts 2003 - 21:01 #13
dalli - NEJ det vil jeg ikke mene, du skal sige at et så stort frima forlanger top kvalitet, derfor må man formode de går til de bedste og derfor også de dyreste.

det svarer lidt til om du køber billig cola eller coca cola.
hvis du ik har så mange penge i pungen køber du nok den billige fra baldur men hvis du har mange penge køber du coca cola

lidt dårlig eksempel men tja håber du forstår pointen
Avatar billede dalli Nybegynder
14. marts 2003 - 21:18 #14
Ja det forstår jeg godt men mener ikke helt det at brevkasserne skriver i en debat for at hører andres mening om hvad et banner skal koste ! virker særligt proffesionelt ! undskyld men ærligt talt det lyder lidt qamatør agtigt..
Avatar billede tommyf Nybegynder
14. marts 2003 - 22:04 #15
dalli >> Du siger at hvis du skulle købe et banner ville du gå efter det billigste sted og så satse på god kvalitet og ordentlig service..... velkommen til den virkelige verden. Kvalitet og service hænger ikke sammen med en lav pris.
Avatar billede dalli Nybegynder
14. marts 2003 - 22:50 #16
Hej Kloge Tommy!

Jeg ved nu ikke om det du siger der holder ! Jeg kender mange web-virksomheder der kører den politik eller skulle vi kalde det koncept !
Se eks. her rotation-media.dk og læs lidt rundt hvad de skriver... så kan det måske få dig på andre tanker, Bortset fra hvis du er stædig :D Hvem ved
Avatar billede triple-x Nybegynder
14. marts 2003 - 22:52 #17
Dalli - hvis det hang sådan sammen at kvalitet var billig og kvantitet var dyrt ville verdenen jo bryde sammen tænk dig om en ekstra gang
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
14. marts 2003 - 22:57 #18
Enig med triple-x og tommyf
Avatar billede beanluck Nybegynder
14. marts 2003 - 23:02 #19
enig med jacob og triple :-) - men til selve spørgsmålet ville jeg sige at hvis det et er noget du har taget uddannelse til at lave og det ikke lige var dit første banner/logo du lavede, så ville du også vide prisen på sådan et... Hvis du bare er "amatør" - på den måde at du ingen uddannelse har eller erfaring, ville jeg synes det ville være at tage pis på dem at forlange en pris over det normale niveau. Men ring dog og spørg hvad de vil give for det, og så forhold dig til det
Avatar billede dalli Nybegynder
14. marts 2003 - 23:03 #20
Jeg siger ikke alle kører sådan et koncept ! men nogle gør ! ikke alle det har jeg aldrig sagt ! eller kan i lig efå noget opdigtet ?
Avatar billede triple-x Nybegynder
14. marts 2003 - 23:11 #21
beanluck
Degulesider.dk er STORE de er kloge nok til at snyde ham hvis han ringer til dem og siger. hvad vil i give for det banner. Så vil de sige du for 500 kr. og han vil ikke kunnne sige det er for lidt da han selv spurgte.

For det andet håber jeg ikke degulesider vælger en amatør :)
Avatar billede triple-x Nybegynder
14. marts 2003 - 23:12 #22
dalli - hmm nej men mange kunder hopper fra i dag hvis der kommer en for lav pris på bordet.

da de ved der findes mange 12 årige drenge som sidder med et ulovligt photoshop og laver lidt grafik og det vil de jo ikke have. Så hellere betale lidt mer.
Avatar billede tommyf Nybegynder
15. marts 2003 - 15:15 #23
dalli >> Det holder simpelthen ikke. At kunne yde en god service (f.eks døgnåbne telefoner) koster penge. At lave ordentlige bannere (kræver dygtige grafikere) koster penge = et dyere produkt.

Det er noget fis. Det er jordens mest ugennemtænkte "koncept" (hvis man kan kanlde lave priser og høj kvalitet for et koncept).
Avatar billede brevkasserne Nybegynder
17. marts 2003 - 20:32 #24
Jeg takker for alle svar og mener det er på tide at lukke spørgsmålet!
Jeg har fordelt point som i kan se og det er ud fra hvad jeg har erfaret nu kan betale sig! :-)