Avatar billede isojumper Nybegynder
14. marts 2003 - 19:22 Der er 15 kommentarer og
2 løsninger

Asus A7V333raid m. 3000+ cpu?

Jeg har opgraderet mit A7V333 til bios v.1016, og kan nu køre med en 3000+(333mhz) cpu iflg. Asus' hjemmeside, hvis mit board vel at mærke er af version PCB 2.0.
Hvad betyder det? Og hvordan tjekker jeg dette?
Mine ram er pc2700(333mhz), så de kan godt følge med.
Hvis mit bundkort kun er af PCB version 1.01 understøtter det kun 266mhz cpu bushastighed, og den hurtigste er dermed en MP 2600+(266mhz), men MP er beregnet til servere iflg. AMD's hjemmeside.
Hvad er forskellen, udover prisen, på XP og MP AMD cpu'er?
Vil MP'eren ikke opføre sig som en tilsvarende XP, der dog desværre kun fås med 333mhz bus?
Jeg har siden i sommer kørt med en 1900+, og vil gerne opgradere bedst muligt uden MB-udskiftning.
Avatar billede jpvj Nybegynder
14. marts 2003 - 19:37 #1
Du skal lede på selve printet (MB) og finde teksten "Rev. xx.xx"

Revisions nummeret er altså den udgave af motherboardet du har. Rev. 1.00 er den første, så kan der være mindre eller større opdateringer til 1.01 eller 2.0.

JP
Avatar billede isojumper Nybegynder
14. marts 2003 - 19:52 #2
Undskyld jpvj, men jeg er helt ny grøn bruger af dette forum. Hvis jeg vælger accepter, får du da pointene?
Avatar billede isojumper Nybegynder
14. marts 2003 - 19:56 #3
Kan et eller andet program ikke aflæse disse data?
Avatar billede riversen Nybegynder
14. marts 2003 - 20:04 #4
isojumper: det står rimelig tydeligt på bundkortet, så synes bare du skal åbne kabinettet og se. Min er desværre 1.01 :-(
Avatar billede riversen Nybegynder
14. marts 2003 - 20:05 #5
MP står for multi processor. Som sådan tror jeg ikke der er nogen forskel bortset fra de skal bruges i bundkort med mulighed for 2 processorer
Avatar billede isojumper Nybegynder
14. marts 2003 - 20:07 #6
Tak, jeg forestillede mig straks, at kortet skulle pilles ud først.
Avatar billede jpvj Nybegynder
14. marts 2003 - 20:10 #7
Ja det gør jeg :-)
Avatar billede riversen Nybegynder
14. marts 2003 - 20:14 #8
ellers kan du nok se det ved at bruge asus cd'en. Hos mig står der 1.xx

http://privat.riversen.dk/asus.jpg
Avatar billede riversen Nybegynder
14. marts 2003 - 20:17 #9
det ser egentlig ud til at MP har en lidt mere MHz end xp...ihvert fald i 2600+
Avatar billede jpvj Nybegynder
14. marts 2003 - 20:17 #10
riversen> Nu skal du ikke gøre det for let :-)
Avatar billede riversen Nybegynder
14. marts 2003 - 20:17 #11
ellers er der fejl på edbpriser
Avatar billede riversen Nybegynder
14. marts 2003 - 20:18 #12
fejl på edbpriser :-)
Avatar billede isojumper Nybegynder
14. marts 2003 - 20:23 #13
Jeg har netop tjekket på boardet. 1.02 - surt!
MP-løsningen holder heller ikke...
Måske bør boardet alligevel udskiftes...
Hvis jeg gerne vil belønne både JP og riversen med 60 point, hvordan gør jeg så det?
Avatar billede riversen Nybegynder
14. marts 2003 - 20:26 #14
så lægger jeg et svar. Du markerer begge vores navne og trykker accepter. Hvis altså du vil dele point ligeligt...

hermed et svar.
Avatar billede jpvj Nybegynder
14. marts 2003 - 20:27 #15
Ellers tryk på avanceret, så kan du lave den fordeling du synes er rimelig.

JP
Avatar billede riversen Nybegynder
14. marts 2003 - 20:33 #16
tark...der er nu ingen grund til at smide rundt med pointene...så svært var det heller ikke ;-)
Avatar billede isojumper Nybegynder
14. marts 2003 - 20:40 #17
Jeg har længe været i tvivl om PCB-betydningen, samt om Dual-boards var et must for en MP.
Oplysningerne har forhindret mig i mulige fejlkøb.