Avatar billede shik Nybegynder
14. marts 2003 - 17:34 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Win 98 bootdiskette i XP?

Kan jeg ikke lave en standard windows 98 startdiskette inkl. cdrom drivere i Windows XP??
Avatar billede fromsej Praktikant
14. marts 2003 - 17:37 #1
du kan prøve i DOS prompt at skrive Format A:/s og se hvad der sker.*S*
Men om du kan finde .sys filen til dit CDdrev og Mscdex.exe , det ved jeg ikke.
Avatar billede fido82 Nybegynder
14. marts 2003 - 17:40 #2
hent en fra www.bootdisk.com
Avatar billede resten Nybegynder
14. marts 2003 - 17:41 #3
fido-> Det er ulovligt at linke til bootdisk.

Højreklik på dit diskette drev vælg formater/opret msdos startdiskette.
Avatar billede peet-49 Novice
14. marts 2003 - 17:42 #4
fido> der må ikke henvises til denne side.
Avatar billede fido82 Nybegynder
14. marts 2003 - 17:42 #5
ehhh, hvor står det ? har ikke lige været her et stykke tid....
Avatar billede jpvj Nybegynder
14. marts 2003 - 17:45 #6
Hvorfor er det ulovligt?
Er de gamle dos versioner mv. ikke så gamle, at de godt må lægges til fri download?

Nej - du kan ikke lave en standard Win98 boot diskette fra XP.

JP
Avatar billede fromsej Praktikant
14. marts 2003 - 17:57 #7
http://www.eksperten.dk/spm/318806
Det er ikke lovligt at lægge MS-dos ud på nettet, eller dele deraf.
Derfor er bootdiskene ulovlige at linke til.
Følg evt. http://www.eksperten.dk/spm/319212 - hvor de prøver at lave en gratis version.

AnnikaDK / Coadmin
Avatar billede hanzi Nybegynder
14. marts 2003 - 23:40 #8
Hej Shik!
Du kan lave en MS-DOS boot diskette i Win XP, ved at højreklikke på A: og vælge formatere og herunder vælge "Create an MS-DOS startup disk". Det er ikke en W98, men gør det noget?

Hilsen
Hanzi
Avatar billede shik Nybegynder
15. marts 2003 - 08:30 #9
Det skulle jo være en med cdrom drivere, og det er der ikke hvis man højreklikker og formatere i XP!
Avatar billede cdc Novice
15. marts 2003 - 08:33 #10
Hvorfor booter du ikke på din XP cd
Avatar billede shik Nybegynder
15. marts 2003 - 17:56 #11
Fordi den booter direkte ind i installationen, gør den ikke?
Jeg skal i dos for at lave fdisk osv...
Avatar billede popsy Novice
15. marts 2003 - 18:08 #12
Du kan bruge cd'en til det samme som fdisk, altså slette og oprette partitioner og formatere dem
Avatar billede cdc Novice
15. marts 2003 - 18:14 #13
man bruger bare sin cd, og følger vejledningen der
Avatar billede shik Nybegynder
15. marts 2003 - 18:32 #14
Nå, men hvad så hvis man ikke har windows Xp cd'en??
Avatar billede cdc Novice
15. marts 2003 - 18:35 #15
så har du et problem, du skulle jo have den hvis du har købt den. Ellers må du jo låne en 98 boot diskette af en som kører med det OS
Avatar billede popsy Novice
15. marts 2003 - 20:11 #16
Hmmm, låne må man vist ikke, man køber selv, og sådan er det bare!
Avatar billede cdc Novice
15. marts 2003 - 21:27 #17
Hvor køber man bootdisketter ?
Avatar billede cdc Novice
15. marts 2003 - 21:32 #18
Problemet her er for mig om det er en lovlig version vedkommende har. Jeg har da min xp cd, 2000 cd, me cd, 98 cd, 95 cd.

Når man ikke har den så har man et problem på den ene eller anden måde.

Har læst http://www.eksperten.dk/spm/319212 og kan nu se at det ikke er lovligt at låne en boot diskette engang, dog synes jeg det er latterlig, men love og regler er det engang imellem
Avatar billede popsy Novice
15. marts 2003 - 23:12 #19
Sorry 2 say, but can't help u!

Det du ønsker overtræder copyrightbestemmelserne, beklager mange gange.

Følg med på.: http://www.eksperten.dk/spm/319212