Avatar billede grafikeren Nybegynder
14. marts 2003 - 17:26 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

SCSI Scanner findes ikke!

Vi har en SCSI scanner, som jeg har flyttet over på en ny computer. Jeg har flytte kortet (Symbios Logic 8100S PCI SCSI-kort) over i den nye computer. Kører med 98SE.

Normalt tænde scanneren inden computeren, eller kan programmet ikke finde den. Men hvis jeg gør dette, slutter scanner når Windows loades, og dermed kan den ikke finde scanneren...!?

desuden: Skriver egenskaber for Symbios Logic 8100S PCI SCSI-kort:
"Denne enhed er enten ikke til stede, virker ikke korrekt
eller driverne er ikke installerede."

Dette gør den kun, når scanneren bliver tændt inden computeren. Hvis den ikke bliver tændt eller tændt når Windows er loaded skriver SCSI kortet ingen fejl, men den kan ikke finde scanneren.

Scanneren ID er sat til 2. Hvor finder man evt. på computeren hvilken ID den har? Jeg har ikke andet SCSI tilsluttet...

Har seriøst brug for en hurtig løsning. 200 POINT!?
Avatar billede grafikeren Nybegynder
14. marts 2003 - 18:22 #1
help...
Avatar billede zenze Nybegynder
14. marts 2003 - 21:51 #2
Hvis du kan komme i BIOS for controlleren, så sæt til default settings, hvor kortet så i de fleste tilfælde får SCSI ID 7.
Avatar billede zenze Nybegynder
14. marts 2003 - 21:55 #3
Har du installeret driveren f.eks. her fra:
http://www.storagedrivers.com/drivers/69/69863.htm
User: Drivers
Password All
Avatar billede zenze Nybegynder
14. marts 2003 - 21:57 #4
Et andet sted du kan få fat i drivere:
http://www.filesearch.ru/cgi-bin/s?q=win9598.zip
Avatar billede hanzi Nybegynder
14. marts 2003 - 22:36 #5
Hvad med terminering? Er terminering aktiveret på scanneren? Det bør den være, når det er den sidste enhed på scsi kæden.
/Hanzi
Avatar billede grafikeren Nybegynder
15. marts 2003 - 16:43 #6
hvad er terminering, og hvordan bliver det aktiveret på scanneren?
Avatar billede zenze Nybegynder
15. marts 2003 - 22:39 #7
Det, Hanzi nævner er ret vigtigt. Afhængig af hvilken scanner, du har, så er termineringen enten en lille kontakt med TERM ON og TERM OFF - eller det er pins, du skal sætte en jumper henover. Da scanneren er en external enhed er det formodentlig det første. - Det kan dog også være en teminator, som du kobler på en af portene på scanneren, men terminering SKAL der til under alle omstændigheder, når det er sidste enhed i kæden.
Avatar billede grafikeren Nybegynder
17. marts 2003 - 14:09 #8
Der var intet at finde i bios'en, og der er ingen terminering på scanneren. Den må være automatisk. Jeg fik den til at virke ved at rode med SCSI kortet. Tak for opmærksomheden...