Avatar billede thj_ether Nybegynder
14. marts 2003 - 17:09 Der er 4 kommentarer og
3 løsninger

Begynder, læsestof eller?

Hejsa.
Jeg har arbejdet en del med photoshop, men bare simpelt grafik til et par hjemmesider. Jeg vil gerne lære det rigtigt, så jeg kan lave noget flottere og mere avanceret grafik. Skal jeg investere i en bog til ps7, eller har i andre forslag til Photoshop 7 ?
Avatar billede Slettet bruger
14. marts 2003 - 17:13 #1
du kunne jo også lege lidt med www.prodic.dk for at få noget grundliggende på plads.

mvh.
Questis
Avatar billede schaefner Juniormester
14. marts 2003 - 17:14 #2
Avatar billede michael-k Nybegynder
14. marts 2003 - 18:20 #3
Personligt har jeg købt photoshop biblen, den er enorm god da alle funktioner i photoshop er forklaret, og der er læsestof nok til det næste lange tid hvis du vælger at læse bogen fra start til slut.

Ellers vil jeg råde dig til at kigge på alle de filtre der er i photoshop, og forstå deres opbygning samt funktion. Brug af filtre kan skabe en del.

Jeg ville også lærer værktøjerne ( ALLE ) da du så har en god basis for at vide hvad der bruges til hvad og et værktøj i photoshop er jo ikke kun et værktøj, i samarbejde med andre værktøjer, effekter, filtre osv. kan det blive rimelig langhåret, og spændende :)

Men photoshop/billedhehandling/design er jo ikke kun det visuelle du kan se i photoshop. Du kan sagtens være kanon god til photoshop men en elendig grafik. Så farve lærer, former, design lærer generalt til web og tryk ville nok også være en god ide at kigge på.
Og så selvfølgelig følge med i hvad der sker i denne verden.

Når jeg nævner tryk, billedbehandling og web er det fordi mange satser/ved kun noget om en ting. Gør jeg også kun, men vil man mestre et program skal man nok satse på det hele, men der er selvfølgelig ikke noget i vejen for kun at satse på web feks.

Jeg vil anbefale
www.adobe.com    Sig næsten sig selv, på den side er du up to date :) samt der er en del læsestof. Samt deres expert center er lækkert.
www.photoshopcafe.com  For inspiration han laver nogle fede billeder.
Og teamphotoshop.com som questis også nævner, de har nogle virkelig fede og gennemførte tutorials samt et udemærket forum.
Avatar billede michael-k Nybegynder
14. marts 2003 - 18:34 #4
Glemte selvfølgelig også F1  Den virker i alle programmer og man kan komme et godt stykke med hjælpen i programmet :)
Avatar billede thj_ether Nybegynder
15. marts 2003 - 00:24 #5
Meget interresant.
Tusind tak, især til dig michael-k, du får 20 points, og de to andre 10.
Håber det er godt nok :)

Mvh. Tommy
Avatar billede thj_ether Nybegynder
15. marts 2003 - 00:25 #6
5 til de to selvfølgelig..
Avatar billede michael-k Nybegynder
15. marts 2003 - 00:29 #7
jaja det er fint ;)  takker