Avatar billede fun22 Nybegynder
14. marts 2003 - 14:05 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hvad er der galt??? Jeg får en fejl

Mange gange om dagen får jeg denne fejl:

PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA

på en blå baggrund. Hvad skyldes det?? Og hvordan rettet jeg det? Jeg får den rigmelig tit nu så jeg er ved at være godt træt af det. Nogengange er det når jeg høre musik, andre gange er det nå jeg surfer.
PC:
P4 2.4
512 mb samsung DDR-2700
Asus Gforse4 TI 4200 128 mb
80 GB maxtor harddisk

Hvad er der galt????
Avatar billede hanzi Nybegynder
14. marts 2003 - 14:11 #1
Det der er mest interessant at vide er, hvilket O/S du kører og evt. service pack. Har du checket driver BIOS opdatering(er), og at alle drivere er i nyeste version. At alle Windows updates er på o.l.???

Hilsen
Hanzi
Avatar billede grunken Nybegynder
14. marts 2003 - 14:14 #2
For det meste er det en driver fejl

ref.
http://www.microsoft.com/technet/treeview/default.asp?url=/technet/prodtechnol/winxppro/reskit/prmd_stp_hwpg.asp

så du burde checke din hardware konfiguration, det er lettest at finde ud af hvis du kan huske hvornår det er opstået

-grunken
Avatar billede fun22 Nybegynder
14. marts 2003 - 14:16 #3
Win XP SP1 alle opdateringer er lavet, i det jeg troede det løste problemet.
Grafik driver 40.72_winxp_WHQL
Avatar billede serverservice Praktikant
14. marts 2003 - 15:13 #4
Check lige dine drivere med aida og opgrader hvis nødvendigt.
http://www.softpile.com/Utilities/System_Tools/Review_14688_index.html
hvilken version bruger af directx?
Avatar billede serverservice Praktikant
14. marts 2003 - 15:20 #5
Har du tilføjet noget hardware for nylig, vga/lyd/netkort m.m. ?
Avatar billede hanzi Nybegynder
15. marts 2003 - 22:49 #6
Mit bud er RAM eller harddisk. Sidst jeg havde fejlen, var det harddisken der var i knæ. Prøv en chkdsk. Hvis muligt (to RAM moduler) så prøv først med det ene og derefter det andet...

/Hanzi
Avatar billede fun22 Nybegynder
25. marts 2003 - 13:44 #7
Det var en fejl i den version af XP jeg havde. Jeg var nede i butikken for at få den byttet, og så virkede det. :)