Avatar billede cepo Nybegynder
10. november 2000 - 19:02 Der er 17 kommentarer og
3 løsninger

Forbindelse via proxyserver

Vi har et privat netværk. Når jeg ønsker at komme på et finansspil går det udmærket, når jeg bruger almindeligt modem, men når jeg forsøger via vores private netværk kan jeg ikke få forbindelse. Der kommer bare en meddelelse om, at jeg ikke kan få forbindelse med server xxxxx. Vi har prøvet at stille på vores proxyserver, men har endnu ikke fundet frem til en løsning. Hvem kan hjælpe?
Avatar billede krusell Nybegynder
10. november 2000 - 21:10 #1
Har i en firewall installeret i jeres private netværk? Og netværket er vel på internettet? Er det kun finansspillet der er problemer med? Eller er det alt internet? Det kan være at du skal sætte internetindstillingerne til opkobling via lan istedet for at kalde op.

krusell
Avatar billede Slettet bruger
11. november 2000 - 00:26 #2
Cepo det ville være rat at vide hvilken  Proxy du bruger, da det er lidt forskelligt hvad de kan klare. Jeg har efterhånde afprøvet en del proxyløsninger og nogle er bedre end andre.

Endvider vil jeg tro at i bruger ZoneAlarm som firewall på den computer, hvor din proxy server er installeret Ik. Zonealam og ZoneAlarm Pro er ikke god til netværk, men virker fortrindelig hvis det kun er en enkel PC den skal servicere. Når du køre netværk vil jeg anbefale dig at skifte til den Firewall fra www.sygate.com . Den virker bare. Den kan endda blokere bedre end ZoneAlarm.
Avatar billede Slettet bruger
11. november 2000 - 00:28 #3
Jeg har selv p.t. installeret AnalogX proxy som service til mine klient PC\'er. De kan både surfe og hente mail via outlookexpress. Jeg kan også logge mig på børsspillet, hvis det er det du tænker på . Now problem. Det er hvad jeg vil kalde en rimelig god proxyserver.
Avatar billede kjalle Nybegynder
11. november 2000 - 02:55 #4
Brug Ositis WinProxy - den kan det hele - ftp, http, om mange andre ting ..... den er geniel med den burde du ikke have nogen problemer :o)

Men er alt sat rigtigt op ? mht. subnet mm ?

//KJalle :o)
Avatar billede Slettet bruger
11. november 2000 - 10:57 #5
ja kalle til en pris af 299 til 399 USD, er det ikke en lidt dyr løsning at foreslå? Ca kr. 2500,00, når det gan gøres via freeware ?
Avatar billede kjalle Nybegynder
11. november 2000 - 12:06 #6
Kharder >< jeg ved ikke hvor du får de tal fra ? detb koster 5000,- hvis det skal være til uendelige brugere ! Ellers er det da slet ikke den prisklasse vi snakker om ?!? Og jeg går ud fra han ikke har så mange putere igen ? Men du har vel mere eller mindre ret :o) Jeg ved ikke, er ALT din software lovligt ? Og du har ingen MP3\'ere vel ? Der findes jo cracks til winproxy (det burde jeg nok ikke skrive herinde hva\' ??)

KJalle :o)
Avatar billede Slettet bruger
11. november 2000 - 12:46 #7
Det er da også dyr kr. kr. 5000,00 når winproxy kan købes for 2400 og 3200 kr. . Eller for den sags skyld freeware løsning som jeg taler om i mit foreslag det er da meget billigere. Der tales om et specifikt formål nemlig børsspil. Det tror jeg ikke der nogle som vil gå ud og ofre så mange penge på, når der findes en freeware løsning, som kan løse opgaven. Så er det da ikke nødvendigt at tage så avancerede programmer i brug med crack og hvad det nu altsammen hedder. Mange opgaver kan efterhånden løses med freewareprogrammer.
Avatar billede cepo Nybegynder
12. november 2000 - 20:03 #8
Hej til alle, som har svaret. Jeg har været på familiebesøg her i weekenden, så derfor har jeg ikke kunnet svare før end nu. M.h.t proxy, så bruger vi Winproxy. Og det er rigtigt, at der er en firewalle på - men det skulle ikke være den, som giver problemet. Jeg har været inde på FAQ\'en og dér står: You will have ask your system administrator to \'map\' to the TMI Network Server, i.e. 129.142.238.132, port 2000. He will give you an IP address and port number, which has be entered in the tm.ini file. I den forbindelse har jeg to spørgsmål: Når vi \'mapper\' til serveren, skal vores proxy så står til outgoing eller indcomming? Og hvad er det for en adresse, vi skal sætte i den ini-fil, som bliver nævnt i FAQ\'en. Er det til vores egen server eller specifikt til den PC, som skal kunne oppererer på finansspillet? Tak for Jeres svar hidtil, og jeg håber, at I kan hjælpe med det her - for det har godt nok drillet.
Avatar billede mmp Nybegynder
12. november 2000 - 21:28 #9
Cepo glemmer at fortælle noget ret væsentligt. Først kører vi det interne netværk via en winproxy og derefter ud i den store verden via en router.
Routeren skulle stå OK. Problemet er, hvordan man egentligt mapper rigtigt....
Avatar billede Slettet bruger
12. november 2000 - 22:10 #10
Det skal ikke være nødvendigt at indstille noget som helst, den skal være indstillet fra starten. De proxyservere, som jeg har kørt med op mod Finansspil har jeg ikke ændret ved noget siden installationen. Det har virket ok. Derimod har jeg netop haft problemer med firewall og simple proxyservere. www.boersspil.dk .

Jeg syntes det lugter af at i er igang med finansspillet fra Danske Bank . Har jeg ret? . For er dette tilfældt ,så er det jeres firewall det er galt med. Danske Bank har problemer med Firewall også ved NetBank. Det er de samme systemer det køre over. Prøv lige at lukke winproxy ned engang og installer AnalogX proxy, som jeg foreslår og så luk Firewall ned. Prøv så at logge på Børsspillet igen.
Avatar billede mmp Nybegynder
13. november 2000 - 07:57 #11
Det er ikke børsspillet. Det er et valuta spil fra simcorp. Og der skal mappes.
Så tilbage til Cepo\'s allerførste spørgsmål. Hvordan gør man det rigtigt, ingoing, outgoing?
Der findes en system.ini fil i spillet, som man også skal ændre i, når der er mappet. Det er ikke problemet.
Det er mere, hvordan man egentligt mapper.
Avatar billede Slettet bruger
13. november 2000 - 08:24 #12
Hvor på nettet spiller i dette spil? Det lyder utroeligt, hvis i skal til at lave om på winproxy standardinstillinger.
Avatar billede aladdin Nybegynder
13. november 2000 - 08:25 #13
Jeg mener ikke at i kan få lov til at mappe fra en winproxy!! Man skal over at have fat på en \"rigtig\" firewall der kan lave det. men en Cisco 677 f.x. kan godt sættes op til at mappe til det eksterne IP nummer. Kører det program på port 80 eller 2000 eller noget helt tredje?
Avatar billede mmp Nybegynder
13. november 2000 - 08:28 #14
OK - det ser faktisk ud til at man kan mappe i winproxy\'en. Men OK - vi kan godt prøve at mappe via routeren, som faktisk er en Cisco 677. Jeps, porten er 2000.
Avatar billede Slettet bruger
13. november 2000 - 08:33 #15
Har i downloadet hjælpefilen til winproxy  fra http://www3.winproxy.com/english/downloads/dl_intro_en.asp
Avatar billede mmp Nybegynder
13. november 2000 - 08:37 #16
Winproxy\'en er sat rigtigt op og det skulle routeren også være.
Map - map - map - map ??????
Avatar billede aladdin Nybegynder
13. november 2000 - 08:48 #17
Hvad med bare at skrive?www.etellerandetfinansspil.dk:2000 virker det?

Grunden til at i ikke kan få svar fra finansspillet er høst sandsynligt at spillet svare tilbage på port 2000 og hvis i kun lytter på port 80 så har i baladen.

se side 126, i manualen (sektion C) der står det hele beskrevet angående mappings.....http://www3.winproxy.com/downloads/30UserManual.pdf

p.s. så skal i kun lave den incomming...
Avatar billede mmp Nybegynder
13. november 2000 - 09:12 #18
Ja, det begynder at ligne noget. Nu prøver vi i aften og hvis det virker - så er det bare super.
Avatar billede aladdin Nybegynder
13. november 2000 - 09:15 #19
kanon....|:-)
Avatar billede cepo Nybegynder
18. november 2000 - 18:10 #20
Tak til alle, som har forsøgt sig med et svar. I dag har vi herhjemme igen prøvet - og det viste sig, at det var gateway\'en, som skulle stilles rigtigt.