Avatar billede metal_hansen Nybegynder
14. marts 2003 - 09:20 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Program til fejlfinding på harddisk

Jeg søger et program der kan lede efter beskadigede steder på en harddisk.
Da jeg kører RAID, skal det være noget der kan køre fra windows, da jeg ikke kan boote på en diskette (så kan programmet ikke finde disken(e)

På forhånd tak.
Avatar billede peet-49 Novice
14. marts 2003 - 09:23 #1
Producenten af HD plejer, at have HD-tools på deres hjemmeside.
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
14. marts 2003 - 09:27 #2
Ja, men det program jeg har fundet til mine maxtordiske, kræver man kører det fra en diskette - og det dutter jo ikke :(
Avatar billede jpvj Nybegynder
14. marts 2003 - 09:29 #3
Hvilken opsænting? RAID controller? RAID level?

JP
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
14. marts 2003 - 09:30 #4
Et Asus a7v333 RAID mb - RAID 0

Det er dette program man normalt skal bruge http://www.maxtor.com/en/support/downloads/powermax.htm men som I kan se kan det kun køre fra en diskette. (jeg har prøvet det)
Avatar billede morten_leth Nybegynder
14. marts 2003 - 09:32 #5
ellers er der jo altid norton systemworks... det kan også men det er jo ikke freeware...
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
14. marts 2003 - 09:33 #6
morten > hvordan fungerer norton-tingen?
Avatar billede morten_leth Nybegynder
14. marts 2003 - 09:34 #7
man installere det også kan du sætte det til at teste dine diske for bad sectors...
det kører i windows..
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
14. marts 2003 - 09:35 #8
ok - men det koster jo - så er der andre?!
Avatar billede morten_leth Nybegynder
14. marts 2003 - 09:37 #9
ja det har du ret i... det er det der er minuset..
http://download.com.com/3120-20-0.html?qt=bad+sectors&tg=dl-2001
Avatar billede morten_leth Nybegynder
14. marts 2003 - 09:39 #10
nej de dur ikke rigtigt.... sorry det var vist kun til at få data ud af disken med...
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
14. marts 2003 - 10:23 #11
Jeg lader spørgsmålet stå åbent i et par dage, og ser om der dukker noget op :)
Avatar billede hanzi Nybegynder
14. marts 2003 - 14:29 #12
Hvorfor gå oven åen efter vand? Hvad er der galt med det indbyggede i Windows. Metal, du oplyser ikke hvilket O/S du kører, men alle Windows har indbygget funktionalitet til check af disk (også fysisk). Så i Windows 2000 ville jeg kører: chkdsk c: /f /r

Held og lykke
hilsen
Hanzi
Avatar billede jpvj Nybegynder
14. marts 2003 - 17:52 #13
100% enig med Hanzi - det er det letteste når systemet kører.

JP
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
14. marts 2003 - 18:06 #14
Ok, Hanzi - jeg har brugt dit forslag - så du får point :)
(jeg fandt ikke nogen fejl...)
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
14. marts 2003 - 18:06 #15
(jeg kører xp)