Avatar billede cesar1 Nybegynder
13. marts 2003 - 22:02 Der er 1 løsning

Compac Presario Serie 700 bærbar

Hvis jeg skal købe en bærbar 1 år gammel, hvad skal jeg være opmærsom på, og hvor meget er skulle den koste.
Avatar billede driis Nybegynder
13. marts 2003 - 22:09 #1
Det kommer selvfølgelig meget an på specifikationer, så en pris er svær at sige - men jeg kan fortælle, at jeg har købt en cirka 1 - 1½ år gammel Toshiba 700 MHz Celeron med 10 GB harddisk for 5000,- kr - Det var dog nok lidt i overkanten, når man tager i betragtning, at prisen for den billigste, nye bærbare, du kan få i dag, ligger omkring 7 - 8000 kr.

Med hensyn til ting, du skal se efter: Harddisken må ikke have mislyde, og ej heller bad blocks (kør evt. en scandisk med fuldt overfladekontrol). Desuden skal du se efter, at der ikke er døde pixels på skærmen, at skærmen åbnes uden slør (dvs. at det føles som om den sidder løst), at skærmbilledet er klart og tydeligt, samt at evt. CD-ROM drev sidder som det skal - og virker.

Endvidere skal du være opmærksom på, at et problem med mange brugte bærbare er, at batterikapaciteten kan være faldet en hel del siden det var nyt - og et nyt batteri kan nemt løbe op i 1000 - 1500 kr. afhængigt af mærke.