Avatar billede trivial Nybegynder
13. marts 2003 - 22:02 Der er 7 kommentarer og
3 løsninger

Grafikkort i AGP port - skærm tænder ikke !?

Hej !

Jeg har et Abit BE6.... problemet er, at når jeg putter et grafikkort i agp porten, så gider skærmen ikke at tænde, men den gider kort når jeg bruger PCI porten !

Jeg har prøvet med to grafikkort så det er ikke det ...

Hvad kan det være ?

ps. agp porten virker

Mvh
Asger
Avatar billede fromsej Praktikant
13. marts 2003 - 22:07 #1
Prøv at sætte det i og pille det ud nogle gange.*S*
Det lyder dumt , men det har faktisk løst problemet hos ganske mange efterhånden.
Avatar billede backside Nybegynder
13. marts 2003 - 22:15 #2
Hvis det er et nyt bundkort kan det være svært at få kortet helt i bund, man tror det er nede, men det er det ret ofte slet ikke.
Avatar billede kingguru Nybegynder
13. marts 2003 - 22:21 #3
Hvis jeg ikke tager fejl , er den Abit model et par år gammel.
1. Når du bruger pci-grafikkort, kan du så komme ind i bios.
Hvis du kan så sørg for at primær display er sat til PCI.. måden at sætte dette varierer fra bios mærke.
2. Når du starter op med, med agp-kortet, hvilken bioslyd kommer der..
er det bare et enkelt beep, som melder ok, eller hvordan lyder det..
så hvad er sekvensen af korte og lange beep's
Avatar billede tumben Novice
13. marts 2003 - 23:11 #4
ville bare sige ditto til det fromsej/backside siger...jeg har lige været det igennem på 2 forskellige maskiner...man skal nogle gange trykke hårdere en man "tør"...så kommer der kontakt
Avatar billede chalde Seniormester
13. marts 2003 - 23:51 #5
Har du tjekket at bundkortet kan tage den voltage graffikkortene har? nyere bundkort tager ikke gamle agp kort....
Avatar billede c8 Nybegynder
14. marts 2003 - 11:14 #6
husk også på "benene" på et AGP kort sidder meget tæt.....kortet skal ikke sidde meget skævt før det ikke for ordentligt fat....bla vis du har brugt porten til et andet kort kan soklen var slidt så det kan være svært at få et andet/nyt kort til at sidde ordentligt
Avatar billede isojumper Nybegynder
15. marts 2003 - 10:00 #7
"den gider kort, når jeg bruger PCI porten!" D.v.s. at maskinen hverken vil køre med PCI- eller AGP-kort? Prøv nogle andre ram! Eller placer den nuværende ramblok i en anden slot!
Avatar billede backside Nybegynder
15. marts 2003 - 12:29 #8
Mon ikke vi snart skal ha´ lidt respons fra trivial?
Avatar billede trivial Nybegynder
15. marts 2003 - 12:55 #9
sorry jeg ikke har svaret... ! - det virker nu, kortet skulle blot presset rigtig hårdt ned !!

Tak for hjælpen

Mvh
Asger
Avatar billede fromsej Praktikant
15. marts 2003 - 14:29 #10
Tak for points.S*