Avatar billede kenito Nybegynder
13. marts 2003 - 19:58 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Nogle der vil tjene 200 points

Hej nogle der vil tjene 200 points...
Opgaven lyder at programmere et lille program..
Dette program skal kunne regne promille ud. For mænd og kvinder og muligvis kunne fortælle hvor lang tid der går før man må køre bil igen
Det er bare et lille program, står og mangler det og kan ikke finde ud af at programmere håber der er en som vil hjælpe med mit problem...

PÅ FORHÅND TAK
Avatar billede zchou Nybegynder
13. marts 2003 - 20:16 #1
Hvorfor downloader du ik bare dong-generator.. Et lille ølspil som også kan udregne promille:

http://www.dsr.kvl.dk/forening/pfa/donggenerator.html
Avatar billede kenito Nybegynder
13. marts 2003 - 20:29 #2
fordi det er til en opgave jeg ikke kan finde ud af at lave derfor
Avatar billede bartz Praktikant
13. marts 2003 - 20:49 #3
Kenito Den der zchou har forslået passer til dine mål der kan du se hvor lang tid der går hvis du skal køre bil igen 1
Avatar billede thedarkrider Nybegynder
13. marts 2003 - 21:05 #4
Jeg kan ikke programmere i delphi, men jeg har lavet en i flash du måske kan bruge? Ellers må du bare lade være.

www.ledets.dk/exp/alko.html
www.ledets.dk/exp/alculator.exe
Avatar billede kenito Nybegynder
13. marts 2003 - 22:01 #5
ok, men jeg skal bruge en Delphi kode til at lave rapporten med derfor skal det laves i Delphi
Avatar billede dkn Nybegynder
14. marts 2003 - 00:13 #6
ok her er list kode, hvis du vil have form filen kan du jo sige til.

unit Unit1;

interface

uses
  Windows, Messages, SysUtils, Variants, Classes, Graphics, Controls, Forms,
  Dialogs, StdCtrls;

type
  TKoen = (mand, kvinde);

type
  TForm1 = class(TForm)
    ComboBox1: TComboBox;
    Label1: TLabel;
    Edit1: TEdit;
    Label2: TLabel;
    Edit2: TEdit;
    Button1: TButton;
    Edit3: TEdit;
    procedure Button1Click(Sender: TObject);
  private
    { Private declarations }
  public
    { Public declarations }
    function CalculatePromillie(Koen: TKoen; Vaegt: integer; AntalG: integer): double;
  end;

var
  Form1: TForm1;

implementation

{$R *.dfm}

{ TForm1 }

function TForm1.CalculatePromillie(Koen: TKoen; Vaegt,
  AntalG: integer): double;
begin
  if Koen = mand then
    result := (12 * AntalG) / (0.68 * Vaegt)
  else
    result := (12 * AntalG) / (0.55 * Vaegt);
end;

procedure TForm1.Button1Click(Sender: TObject);
var
  Koen: TKoen;
begin
  if lowercase(ComboBox1.Items.Strings[ComboBox1.ItemIndex]) = 'mand' then
    Koen := mand else Koen := kvinde;
  edit3.Text := floattostr(CalculatePromillie(Koen, strtoint(Edit1.Text), strtoint(Edit2.Text)));
end;

end.
Avatar billede dkn Nybegynder
14. marts 2003 - 00:21 #7
du kan også lige tilføve denne funktion til at give dig lidt info om din tilstand :)

function TForm1.PromillieInformation(Promillie: double): string;
begin
  if Promillie <= 0.2 then
    result := 'Øjets evne til hurtigt at fokusere og omstille sig fra lys til mørke forringes.';
  if (Promillie > 0.2) and (Promillie <= 0.5) then
    result := 'Evnen til på en gang at opfatte situationer og samtidig udføre præcise bevægelser begynder at forringes, ligesom synsvinklen indsnævres.';
  if (Promillie > 0.5) and (Promillie <= 0.8) then
    result := 'Nedsat koordinationsevne og øget reaktionstid.';
  if (Promillie > 0.8) and (Promillie <= 1) then
    result := 'Opmærksomheden og koncentrationsevnen bliver svækket, træthedssymptomer begynder, ligesom balance- og bevægelsesevnen nedsætte.';
  if (Promillie > 1) and (Promillie <= 1.5) then
    result := 'Svært forringet bevægelsesevne og talebesvær. Centralnervesystemet og maven har fået nok.';
  if (Promillie > 1.5) and (Promillie <= 2) then
    result := 'Store forgiftningssymptomer. Selvkontrollen er helt væk.';
  if (Promillie > 2) and (Promillie <= 3) then
    result := 'Manglende kontrol over f.eks. urinblæren, evt. bevidstløshed.';
  if (Promillie > 3) and (Promillie <= 4) then
    result := 'Bevidstløshed, livsfare';
end;

procedure TForm1.Button2Click(Sender: TObject);
begin
  showmessage(PromillieInformation(strtofloat(edit3.Text)));
end;
Avatar billede kenito Nybegynder
14. marts 2003 - 08:08 #8
Jeg vil meget gerne have form filen, kan du ikke zippe det hele og sende det på min mail, kennethpedersen27@hotmail.com eller kenito@mail.tele.dk
Det ville jeg blive meget glad for, PÅ FORHÅND TAK
Avatar billede dkn Nybegynder
14. marts 2003 - 08:11 #9
er gjort :)