Avatar billede granhof Nybegynder
13. marts 2003 - 18:52 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Udløbet pas = bøde ?

Jeg overvejer at  tage til tyskland imorgen, men mit pas er sådan set udløbet, men jeg har det stadig, så mit lille spm. er hvad er bøden, for at ikke fornyet sit pas ???

ps. det er en bustur, og de checker stort set aldrig, som i sikkert ved
Avatar billede doggy82 Praktikant
13. marts 2003 - 19:06 #1
Det er jo det samme som at rejse uden pas.
Atlså uden "gyldigt" pas - som man kalder det.
Jeg ved det ikke, men det er nok op over 500,-
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
13. marts 2003 - 19:07 #2
Der er også toldere der læser på E, så pas på hvad du siger :)
Avatar billede doggy82 Praktikant
13. marts 2003 - 19:10 #3
fint - så ka' de jo svare på spørgsmålet
Avatar billede granhof Nybegynder
13. marts 2003 - 19:11 #4
he he det ville være rart hvis der lige var en tolder tilstede, selvom at det er sjældent det er rart at mødes med sådan en kal :-)
Avatar billede popsy Novice
13. marts 2003 - 19:17 #5
Kender ikke bødens størrelse, men ved at det du kan få problemer med er ikke at komme til Tyskland, men at komme tilbage til DK!

Men hvis du nu  spiller kanonforbavset når de siger det er udløbet, og samtidig sørger for at være i besiddelse af kørekort, eller anden alm. legitimation går det nok ikke helt galt.
Avatar billede popsy Novice
13. marts 2003 - 19:19 #6
Avatar billede popsy Novice
13. marts 2003 - 19:24 #7
Avatar billede tomh Nybegynder
13. marts 2003 - 19:35 #8
Ved grænsen kan de nægte dig indrejse, hvis de checker og du ikke har pas, men du får ingen bøde. Du vil så sikkert blive tilbudt at erhverve et midlertidigt pas på stedet - og det koster selvfølgelig et eller andet (ved ikk' hvor meget).

Mht. at blive stoppet når du først er i udlandet er det næppe et problem, hvis du har noget andet at legitimere dig med.
Avatar billede popsy Novice
13. marts 2003 - 19:38 #9
tomh> Læs mit sidste link, det er åbenbart et problem alligebel!
Avatar billede tomh Nybegynder
13. marts 2003 - 19:43 #10
Ja formelt set, men i praksis er det ikke et problem. Jeg har selv prøvet det i Frankrig, hvor de altid har haft en regel om, at man skal kunne legitimere sig.

Hvis man ser ud som om man ikke er europæer og hverken snakker det lokale sprog eller engelsk vil de dog nok være noget strengere. Risikoen for at blive checket nå først man er i Tyskland er dog nok endnu mindre for at blive checket ved grænsen. Og ved grænsen kan man altså højst blive afvist.
Avatar billede popsy Novice
13. marts 2003 - 19:45 #11
Ok, har aldrig selv prøvet, er sjældent syd for limfjorden :)
Avatar billede granhof Nybegynder
13. marts 2003 - 19:49 #12
ok jeg tror jeg er med, tager måske chancen, eller i praksis er det faktisk ikke mig men min kæreste der har lidt betænkligheder...

Nope tager ikke chancen hun var vist ikke meget for det hmm kvinder men hvad pokker...

nogen der ved hvad en returbillet fra svendborg rutebilstation med bus til nyborg og fra nyborg til kbh hovedbanegård med tog koster ?? evt om de har nogle tilbud med enkeldags billeter eller ligende koster ?

ps.. popsy du snupper points, here you go