Avatar billede martinjohansen Nybegynder
13. marts 2003 - 13:34 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Min mikrofon virker ikke mere

Jeg har fået et problem, at de store, specielt da jeg spiller meget Counter Strike.

Min mikrofon er fra det ene øjeblik til det andet, holdt op med at virke.
Jeg har så prøvet at bruge et andet headset, ingen forskel.
Jeg testede så det headset jeg brugte først på min anden pc, og der virker mikrofonen fint, så det er ikke mikrofonen.

Så prøvede jeg at kører Voice Tweak i HL, dette var ikke muligt, det vil sige, den kørte testen igennem, men på det sted, hvor man skal tale i ens mikrofon, så bliver det ikke registreret noget tale, og det er ikke muligt at færdigøre testen.
Samme resultat med GameVoice, det er ikke muligt at kører hardware testen, da mikrofonen ikke registreres.

Jeg har så prøvet at afinstallere mine lydkorts driver og geninstallere dem, ingen forskel.

Så prøvede jeg at skifte min HD ud med den hvor jeg har XP installeret på (hvor alting virkede i lørdags) men her virker min mikrofon heller ikke.

Så tror man self. at det er lydkortet der muligvis er defekt, så det bliver skiftet, med et fra min anden pc, hvor alting fungerer, men det hjalp heller ikke, jeg har også prøvet at bruge andre pci-slot.

Så valgte jeg at kører en format C: og starte fra bunden, heller ingen held der, så jeg er ved at være godt og grundigt træt af at rode rundt med den s.... pc

Lyden virker fint i både mine højtaler, og i mit headset, det er kun min mikrofon der ikke kan optage, jeg har også testet den i den lille lydoptager der ligger i windows, men der bliver den heller ikke registreret, der kommer kun lidt susen.

Er der nogen der har et par gode råd, eller allerbedst en der kender løsningen?

OS Win98SE
AMD XP2000+
Soltek SL-75DRV5
512MB pc2700 DDR ram
Asus Geforce4 4600Ti Ultra
Audigy Player
Maxtor 80Gb ATA 133 fluid
Avatar billede webdesigner Praktikant
13. marts 2003 - 13:44 #1
har du se efter om indput er sat til microfon?? og har du se om den ved et uheld er blevet de aktiveret...?
Avatar billede martinjohansen Nybegynder
13. marts 2003 - 13:47 #2
Hvor henne mener du `????
Avatar billede webdesigner Praktikant
13. marts 2003 - 13:56 #3
ned i system tray... (kontrolpanel/lyd sæt flue ben i vis i systemtray (vis ikon lydstyrke på processor linje)
dobbelt klik på ikonet... se om mikrofion er der hvis ikke gå op i filer indstillinger...
Avatar billede webdesigner Praktikant
13. marts 2003 - 15:06 #4
takker... :)
Avatar billede martinjohansen Nybegynder
13. marts 2003 - 15:33 #5
Tak, sry. Det er mit første spørgsmål, :)