Avatar billede pcnormann Nybegynder
13. marts 2003 - 11:40 Der er 24 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til at designe CSS frames/sidelayout

Hejsa,

Se illustration: www.websamba.com/nicehome/ccs-fram.html

Beskrivelse:

"HEADER" fast placering fra top, men skulle gerne blive der når der scrolles ned på siden.

"MAIN" skal være fleksibel i højden og kunne udvides efter den tekstmængde der indskrives.

"SIDEBARE" fast placering lige under "Header".

EKSTRA LILLE HVIDE BOKS under "Sidebbare" skal udvides sammen med "Main's" højde under "Sidebare" (for at der kan blive en hvid baggrund).

"FOOTER" skal følges med højden på "Main".

W3C standarderne skal overholdes.

Håber det er beskrivelse nok ellers spørg.

Tak for hjælpen
PC
Avatar billede dmdisco Nybegynder
13. marts 2003 - 12:17 #1
hvad er det du vil have hjælp til?
Avatar billede pcnormann Nybegynder
13. marts 2003 - 12:57 #2
At lave et Cascading Style Sheets, level 2 format, som styre frames i stedet for et framset.
Avatar billede exp Juniormester
13. marts 2003 - 13:02 #3
Jeg tror han vil have lavet designet :o)
Avatar billede pcnormann Nybegynder
13. marts 2003 - 13:17 #4
Nemlig EXP!
Avatar billede exp Juniormester
13. marts 2003 - 13:17 #5
*SKAL* det være frames?
Avatar billede pcnormann Nybegynder
13. marts 2003 - 13:38 #6
Godt spørgsmål - Jeg ved ikke hvad der er bedst frames eller bokse. Det skal i hvert fald ikke gå udover robotsøgningerne.
Avatar billede exp Juniormester
13. marts 2003 - 13:48 #7
Synes du skal overveje tables - ser om jeg kan stykke noget sammén i aften :o)
Avatar billede pcnormann Nybegynder
13. marts 2003 - 13:52 #8
Har de da ikke også problemer med robotterne?
Avatar billede exp Juniormester
13. marts 2003 - 13:52 #9
slet ikke så mange som frame-sider
Avatar billede pcnormann Nybegynder
13. marts 2003 - 14:21 #10
Nej det kan der være noget om. Men robotten har problemet med at læse sidens struktur og indhold fordi den ikke ser det på samme måde som det vises i browsern. Det giver til eksempel problemer når der er menu på venstre side og indhold til højre. Jeg ville sagtens kunne lave det her i en tabel selv, når det altså gælder alm. tabeller.
Avatar billede exp Juniormester
13. marts 2003 - 14:56 #11
Jeg går mere og overvejer en kombi af tabeller og <iframe>
Avatar billede pcnormann Nybegynder
13. marts 2003 - 15:08 #12
Kender ikke noget til det - Hvis du går ude i det dejlige solskindsvejr det er i dag, kan det jo være der kommer flere løsninger. Prøv det af i aften.
Avatar billede snolle Nybegynder
05. maj 2003 - 11:54 #13
<iframe name="main" src="start.html" scrolling="yes" frameborder="0" noresize width="XXX" height="XXX">
<font size="X">Her skriver du en besked som dem der ikke kan se iframes vil modtage</font>
</iframe>

Jeg har lavet et eksempel på en iframe du kan bruge den sætte den ind i en tabel f.eks. eller bruge den layoutmessigt som en ved at definere border osv.
Som du kan se er name defineret som main det vil sige at dine link bare skal sige target="main" og så vil dine links komme frem i iframen :P Håber du kan bruge det til noget...
Avatar billede snolle Nybegynder
05. maj 2003 - 11:56 #14
Husk at definere Din højde og bredde på ifremen, hvis du bruger dreamweaver for at kunne se hvad det er du laver så skal du være forberedt på at dreamweaver ikke understøtter iframes og derfor ikke kan finde ud af at sætte ordenlig højde og bredde.
Avatar billede exp Juniormester
09. juli 2003 - 19:56 #15
Hvad finder du ud af?
Avatar billede pcnormann Nybegynder
11. juli 2003 - 01:04 #16
Jeg er ikke blvet kloger siden sidst og har skrinlagt opgaven.
Avatar billede exp Juniormester
11. juli 2003 - 08:17 #17
Så skulle du måske lukke spm :-)
Avatar billede pcnormann Nybegynder
11. juli 2003 - 12:50 #18
Ups ja hvordan er det lige man gør det?
Avatar billede exp Juniormester
11. juli 2003 - 13:05 #19
Avatar billede pcnormann Nybegynder
11. juli 2003 - 16:58 #20
Hmm, kan ikke se de knapper der skulle være i toppen af kommentar/svar feltet. Undersøger sagen da det må være et browser problem.
Avatar billede exp Juniormester
11. juli 2003 - 16:59 #21
Er der en nu?
Avatar billede pcnormann Nybegynder
11. juli 2003 - 17:33 #22
Ja, ja da!!! Fandt du nogensinde frem til en brugbar løsning er jeg interesseret?
Avatar billede exp Juniormester
11. juli 2003 - 17:39 #23
Det gjorde jeg ikke... men jeg vil stadig holde på at det bedste du kan gøre er at bruge tabeller eller div's
Avatar billede pcnormann Nybegynder
11. juli 2003 - 17:43 #24
Okay tak for hjælpen :-)
Avatar billede exp Juniormester
11. juli 2003 - 17:48 #25
det var så lidt :-)