Avatar billede spirevip Nybegynder
12. marts 2003 - 18:40 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Script/exploit

Ok min mit antivirus program (AVG) har lige scannet hele PCen igennem og finder en Script/Exploit virus på C-drevet under dokumenter/settings-navn-Temp.

Hvad gør denne form for virus ?.
Nu har jeg slettet den , håber ikke den har ændret/ødelagt noget.
Avatar billede fromsej Praktikant
12. marts 2003 - 18:58 #1
Kan du huske det eksakte navn på den virus ?
Det er altid en god idé lige at skrive navnet op , så er det nemmere for os at finde de rigtige metoder og tricks.*S*
Avatar billede spirevip Nybegynder
12. marts 2003 - 19:05 #2
Der stod intet navn og i AVG`s kørte test database står følgende.

C:/documents and settings /Jan Pedersen/ lokale indstillinger/ temporary internet files / content.ie OPGBOJKV/S_1_1.JS Could be infected Script/Exploit
Avatar billede fromsej Praktikant
12. marts 2003 - 19:10 #3
OK , er AVG helt opdateret ?
Prøv lige et online scan:
http://housecall.trendmicro.com/ - online virusscan
Avatar billede spirevip Nybegynder
12. marts 2003 - 19:25 #4
AVG er fuldt opdateret og har faktisk lige kørt Housecall som jeg fandt på Kriminalitet.dk og der var heller ikke noget nu.
Avatar billede viciodk Praktikant
12. marts 2003 - 19:29 #5
JS.Exploit er blot en hoax, så du har intet at frygte http://www.sophos.com/virusinfo/hoaxes/jsexploit.html
Filen gør slet ikke noget, men det tror dit antivirusprogram.
Avatar billede fromsej Praktikant
12. marts 2003 - 19:30 #6
Så skulle du være virusfri.*S*
Et andet godt sted at kigge er her:
www.spywarefri.dk
Der står mange gode ting om vira , spyware og trojanere.
Avatar billede summer Mester
12. marts 2003 - 19:37 #7
Jeg ville ikke være sikker på at Script/exploit er en hoax, før den bliver navngivet nærmere. Der er folk her på exp. der har måttet formatere p.g.a. en exploit. Jeg ville under alle omstændigheder køre F-PROT hvis du eller har FAT32 (dos) http://www.avirus.dk/startf-prot.htm
Avatar billede spirevip Nybegynder
12. marts 2003 - 19:53 #8
Ok et eller andet er der galt. Hvis jeg feks. prøver at trykke på et link sker der absolut intet, normalt dukker der en side op, men har prøvet ca 30 gange nu, og den går i stå hver gang, så jeg er nødt til at lukke med ctrl-alt-delete.

Hvad gør jeg så ?
Avatar billede viciodk Praktikant
12. marts 2003 - 20:31 #9
Trend Micro siger også at den ikke gør noget...
http://www.trendmicro.com/vinfo/virusencyclo/default2.asp?m=q&virus=js%5Fexploit&alt=exploit

spirevip -> Genstart din computer.