Avatar billede pede15 Nybegynder
10. november 2000 - 12:53 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

IBM Deskstar 45GB og Gigabyte GA5AX Bundkort virker ikke MEN!!

Jeg har nu prøvet at opdatere BIOS\'en men det hjalp ikke....men jeg har tænkt på om det kunne have noget at gøre med at det er en Windows 95 boot disk jeg bruger...er den fdisk på Windows 98 boot disken anderledes?
kan det tænkes at Fdisk på win 98 boot disk kan finde alle 45 (46,1) GB?
Avatar billede jimsim Nybegynder
10. november 2000 - 12:55 #1
FDisk på 95 understøtter ikke store drev(2GB+).
Avatar billede jimsim Nybegynder
10. november 2000 - 12:56 #2
Så du skal have fat i en boot fra 98.
Hov mener faktisk at det kom med anden udgave af 95. Så hvis du kan få fat på den, såå...
Avatar billede xtom2 Nybegynder
10. november 2000 - 12:57 #3
jimsim har fat i noget dér.. jeg mener det er W95 der har et limit på 8.4gb, mens W95OSR2 godt kan klare et drev af din størrelse.
Avatar billede jimsim Nybegynder
10. november 2000 - 13:00 #4
ja, er også sikker på den er på 8.4GB
Avatar billede jimsim Nybegynder
10. november 2000 - 13:04 #5
øhh...hvorfor updaterede du din bios, kunne den ikke finde din HD?
Men kan du se din HD i bios?
Avatar billede xtom2 Nybegynder
10. november 2000 - 13:07 #6
http://www.eksperten.dk/spm/32524

pede15; kun ét spørgsmål ad gangen..
Avatar billede twinsen Nybegynder
30. november 2000 - 08:51 #7
win95 er grafisk dos = 2GB limit
gamle bios\'er har 8 Gb limit
win95usb har ingen HD limit, i hvert tilfælde ikke på diske der findes til privatbrug nu til dags.
få dog fat i win98se menneske, så løser problemet sig selv.
Avatar billede xtom2 Nybegynder
30. november 2000 - 08:53 #8
Eh? \"grafisk dos\"? \"win95usb\"? Ehm?
Avatar billede bear_beer Nybegynder
30. november 2000 - 09:09 #9
Her er verdensprogrammet!!!!!!

Du kan helt sikkert bruge dette program!
Prøv at gå ind på http://www.maxtor.com/SoftwareDownload/main/MAXBLAST.EXE og download programmet maxblast plus. dette program klarer de fleste HD. bla. IBM, MAXTOR, SEAGATE, WESTERN DIGITALS. Dette program klarer alt selv den både laver en partion og formaterer samtidig. hvis du vil hvide mere om programmet eller læse brugermanual så gå ind på http://www.maxtor.com klik softwaredownload og  maxblast plus!!! go fornøjelse!!!!:-)
Avatar billede bear_beer Nybegynder
30. november 2000 - 09:11 #10
programmet laver HD´en total klar til instalation af windows. og det hvirker perfekt!!!
Avatar billede xtom2 Nybegynder
30. november 2000 - 09:14 #11
Såvidt jeg læser det er det jo ikke partionering han har problemer med.. desuden er IBM\'s egen DriveGuide vel bedre egnet, såfremt det var.
Avatar billede twinsen Nybegynder
30. november 2000 - 09:17 #12
ja, jeg vil vove at påstå at w95 ikke er meget andet end dos med grafisk brugerflade, inden true multitasking, intet nyt og bedre filsystem.... øøøhhh langefilnavne, der egentlig bare er inkorporeret i filensheader... win95usb skulle være en kraftig opgradering af det normale win95. der er i hvert falde stor forskel på opgraderingerne, bare fra win98 til win98se er der rettet mellem 3000 og 4000 fejl.
Avatar billede xtom2 Nybegynder
30. november 2000 - 09:19 #13
Ja, så meget var jeg nu også godt klar over.. dine terminologier forvirrer bare. Og den hedder ikke usb, men OSR2(.1)
Avatar billede twinsen Nybegynder
30. november 2000 - 10:00 #14
det burde ikke betyde noget, sålænge vi forstår hvad hinanden snakker om. perfektionistiske rettelser son \"ikke usb, men OSR2\" ville være det samme som at jeg rettede \"ikke w95, men Microsoft Windows 95\".... nytteløst.
Avatar billede xtom2 Nybegynder
30. november 2000 - 10:04 #15
Perfektionisme har aldrig skadet nogen. Og nytteløst måske, men det gælder også at kommunikere med til tider uerfarne brugere, hvorfor en korrekt betegnelse vil være rammende.
Avatar billede twinsen Nybegynder
30. november 2000 - 10:26 #16
perfektionisme er efter min mening en psykisk selvnedbrydende sygdom, hvor personen der lider af den ikke ved hvornår noget er noget godt. og med forlov, når man kommunikere og skal have en uerfaren til at forstå, så er det sq bedre at forklare det med jordnære udtryk...win95usb, kig på win cd\'en. Mere simpelt kan en ver. test vidst ikke blive.
Avatar billede xtom2 Nybegynder
13. december 2000 - 14:33 #17
afslut spm.?
Avatar billede twinsen Nybegynder
13. december 2000 - 15:08 #18
god ide :-)
Avatar billede pede15 Nybegynder
19. marts 2001 - 20:07 #19
jaja