Avatar billede stooz Nybegynder
12. marts 2003 - 16:39 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Det bedste gfx-kort til under 2000,-

JEg sidder med 2000,- og vil selvfølgelig ha det bedste til prisen ! Jeg har altid haft asus geforce , og har aldrig haft prblemer med det ! Udover at det ikke længere trækker nok frames til de spil jeg ønsker at spille !
Jeg har spurgt omkring og folk har jo vidt forskellige meninger ! Og grunden til at jeg nu spørger herinde er at jeg bare vil ha lidt mere at støtte mig op af når jeg skal ud og købe ! Ang. de 2000,- så vil jeg jo gerne købe for mindre, da der så bliver råd til mere gejl til kabinettet ! Men jeg vil oxo gerne ha noget der holder i længden !
Er der nogen der har erfaringer med de forskellige kort derude og kan anbefalde det ene frem for det andet , så vil jeg gerne høre om det ! Jeg har set diversse tests af Geforce FX og Radeon 9800 pro , og har set hvad de forskellige sites tester dem til ! Nogengange vinder GF andre gange vinder Radeon ! Jeg vil helst gerne ha erfaringer eller et godt argumenteret bud ! be'om :)
Avatar billede articfruit Nybegynder
12. marts 2003 - 16:58 #1
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1364577994
Som du selv siger så er asus jo ikke helt tosset, så her er det kort til lige under 2000,-
Avatar billede stooz Nybegynder
12. marts 2003 - 17:08 #2
men har du nogen erfaringer emd kortet eller nogen argumenter for at det er det frem for radoen jeg skal købe , da radeon er 400,- billigere ?!
Avatar billede roo104 Nybegynder
12. marts 2003 - 19:07 #3
Se her og bedøm selv:
http://www.pcworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=4069
Der har du fundet det bedste kort til under 2000
Avatar billede roo104 Nybegynder
12. marts 2003 - 19:09 #4
Redeon vinder Testen, ret meget endda
Avatar billede duallights Nybegynder
12. marts 2003 - 19:47 #5
Geforce ti4200 er da klart det bedste.. Det er billigt og når det så bliver for gammelt kan man købe et nyt.. Man kan få et godt et for 1200kr.. okay Radeon får bedre score i alle de skod agtige målingsprogrammer.. MEN Radeons drivere er noget lort ja! Geforce er 10 gange bedre !!!
Avatar billede kingguru Nybegynder
13. marts 2003 - 22:29 #6
Det er heldigvis smag og behag..
En fordel ved Radeon er at de nyere har DirectX support, som nok er mere er til morgendagens spil. men det gør nok at grafikkortet er mere fremtidssikret. Har selv et ti4200 lige nu, og har været meget glad for det, men lige nu er det til rep.. det skulle undre mig om de kunne lave det, så jeg får nok nogle kroner tilbage, og kan købe et nyt,.,.. Jeg har set flere steder hvor man kan købe et alm Radeon 9700 (Evt. Saphire) til ca 2300, og det skulle gerne slå ti4600 i de fleste test, samt efter min mening være mere fremtidssikret..
Jeg er pt. ikke sikker på hvor godt det er at clocke, hvis det skulle blive aktuelt, det erjo evt noget du kan undersøge oven i sagen. Det er ikke altid bedst at købe det billigste af slagsen.

Anders Thingholm
Avatar billede hanzi Nybegynder
14. marts 2003 - 23:16 #7
Hej Stooz!
Er i nogenlunde samme situation. Jeg hælder klart til et ATI Radeon 9500 PRO baseret kort. Det kan fås til under 2k iflg. edbpriser.
Jeg har fulgt lidt med på newz.dk, o.l.
Se lige her:
http://newz.dk/forum_item.php?id=24432 og følg linket videre til:
http://www.hardware.fr/medias/photos_news/00/06/IMG0006005.gif
http://www.hardware.fr/medias/photos_news/00/06/IMG0006006.gif
http://www.hardware.fr/medias/photos_news/00/06/IMG0006007.gif

Konklusionen er, at Radeon 9700 PRO er bedst, næstbest er Radeon 9500 PRO. Du sagde <2000, så siger jeg Radeon 9500 PRO.

Det eneste lidt øv er, at der er leveringstid på fætter:
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1365067891
P.t. kr 1.599,-

Hilsen
Hanzi
Avatar billede stooz Nybegynder
15. marts 2003 - 13:31 #8
jeg tror oxo jeg hælder mest til 9500 PRO ! Jeg takker for svarene og forid jeg ikke er helt emd på pointsystemet herinde fik jeg givet point til Kingguru .. selvom dit svar hanzi var mere med til at få mig overbevist !
Evt. et lille spørgsmål kunne lyde på : hvilket mærke  skal det være ? Supreme , saphire eller hercules !?
Avatar billede hanzi Nybegynder
15. marts 2003 - 22:52 #9
Fedt: NOT! :(
Avatar billede kingguru Nybegynder
16. marts 2003 - 12:05 #10
Hanzi..
Svar på http://www.eksperten.dk/spm/329323 , så får du halvdelen... !!