Avatar billede razzia Nybegynder
12. marts 2003 - 15:14 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

Graffikort ?

Jeg har bestilt det her GFX, fra Shg.dk for ca. 14 dage siden

Sapphire ATI Radeon 9500 Pro, 128MB DDR-ram, TV-OUT/DVI, retail. Pris: 1599,-

Men nu skriver de først  har det den 25/3-2003, og nu gider jeg FANDME ikke vente mere. (Undskyld sproget).

Så vil jeg hører om i kunne finde et andet GFX kort til mig gerne et "Ti-xxxx" til nogenlunde samme pris men også skal være rimlig kvali.

Kortet SKAL findes hos Shg.dk da jeg har bestilt en PSU hos dem så jeg kan lige så godt få GFX med i købet ?
Avatar billede razzia Nybegynder
12. marts 2003 - 15:27 #1
?
Avatar billede geforce3 Praktikant
12. marts 2003 - 15:35 #2
Avatar billede hestenhenning Nybegynder
12. marts 2003 - 15:39 #3
Ja for guds skyld vær med at købe et Ti4200, da det er meget dårligere end 9500 Pro. Der er dages dato kun 8 dage tilbage. Ellers find et andet sted og købe det..
/thomas
Avatar billede hestenhenning Nybegynder
12. marts 2003 - 15:40 #4
Ja=Lad
Avatar billede aaa_2500 Nybegynder
12. marts 2003 - 16:11 #5
>Ja for guds skyld vær med at købe et Ti4200, da det er meget dårligere end
>9500 Pro.

Hvordan definerer du 'dårligere'?
Avatar billede razzia Nybegynder
12. marts 2003 - 16:45 #6
okay .... tror jeg venter, også tager jeg det 9500pro istedet ... Lav lige et svar alle sammen så fordeler jeg points ud ... alle skal have noget til dette spm.
Avatar billede aaa_2500 Nybegynder
13. marts 2003 - 09:04 #7
Ok, hestenhenning er vist ikke interesseret i at underbygge sin holdning.

Min egen erfaring er at ATI produkterne er hurtigere i test, men til gengæld er direkte inkompatible med mange bundkort enten helt eller delvist. Derudover er driverne ikke i samme kvalitet som nVidias og mange spil kræver fortsat patches for at køre.

Hvordan du kan få det til at Ti4200 er 'meget dårligere' end 9500PRO forstår jeg ikke, med mindre det er baseret på ydelsen i test alene. Du burde måske have spurgt razzia hvilke kvalitetskrav han havde.
Avatar billede jensendk Nybegynder
13. marts 2003 - 09:06 #8
aaa_2500>Ati'øs drivere er blevet MEGT bedre, og det samme gælder  kompatibiliteten. Enig,  frem til de første Radeon kort var ATI stinkende dårlige mht support og performance - Meen nu er Ati vågnet op.. Så lad os håbe på de holder..
Avatar billede hestenhenning Nybegynder
13. marts 2003 - 15:11 #9
ok
Avatar billede aaa_2500 Nybegynder
13. marts 2003 - 17:17 #10
>jensendk< Der er stadig problemer med Radeon serien, både mht. stabilitet, drivere og kompabilitet.

Jeg siger ikke at alle Radeon kort er noget skidt, men ikke alle kort kører fornuftigt i alle bundkort... Radeon bør købes over internettet, så man som kunde har 14 dages fortrydelsesret. Det samme kan jeg ikke sige om nVidia TI kortene, som stort set virker med alle bundkort.
Avatar billede kingguru Nybegynder
13. marts 2003 - 22:33 #11
Hvad kan man sige..  Smag og behag...